کارمندان ۳۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: کارمندان استان اردبیل در ۱۰ ماهه امسال ۳۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.
کارمندان ۳۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند
کد خبر : ۵۶۵۵۳

داریوش سرخانی‌مقدم عصر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در ۱۰ ماهه امسال، ۶۲۹ میلیارد تومان مربوط به مالیات شرکت‌ها، ۳۳۰ میلیارد تومان حقوق کارکنان و ۳۷۹ میلیارد تومان نیز مالیات صاحبان مشاغل بوده است.

وی با بیان اینکه امور مالیاتی همزمان با دهه فجر برای اشخاص حقیقی بخشودگی جرایم مالیاتی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: اگر این افراد تا پایان بهمن ماه جرایم خود را پرداخت کنند تا ۵۰۰ میلیون تومان مشمول بخشودگی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: افراد حقوقی نیز چنانچه تا بهمن ماه تا سقف ۲ میلیارد تومان جرایم داشته باشند، مورد بخشودگی قرار گرفته و ارائه خدمات به آنها امکان‌پذیر خواهد شد.

سرخانی‌مقدم به افزایش معافیت معیشتی از رقم ۷۷ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیون تومان خبر داد و افزود: افزایش معافیت مالیاتی صاحبان مشاغل و معیشتی گامی مؤثر برای جلب رضایت مردم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخشیدگی صد درصد جرایم ارزش افزوده برای مؤدیانی که عملکرد آنها از سال ۸۷ تا ۱۴۰۰ قطعی شده، مد نظر قرار می‌گیرد تا مؤدیان بتوانند در هر مرحله‌ای از این بخشودگی استفاده کنند.

سرخانی‌مقدم به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تکریم مؤدیان و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی برای صنوف طلافروشی اشاره کرد و ادامه داد: این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود تا صاحبان مشاغل مرتبط با طلافروشی بتوانند از شرایط مناسب بخشودگی‌ها و اعمال قوانین آگاهی پیدا کنند.

وی عملکرد امور مالیاتی استان را در ۱۰ ماهه امسال یادآور شد و اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم مالیاتی استان بوده که ما در این ۱۰ ماهه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم که صد درصد درآمد پیش‌بینی شده در این ۱۰ ماه تحقق یافته است.

سرخانی‌مقدم بیان کرد: در سطح کشور نیز رقم پیش‌بینی شده ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است که در ۱۰ ماهه امسال ۶۳۰ هزار میلیارد تومان وصول شده و قطعاً تا پایان امسال وصولی‌ها به صورت صد درصد انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: وزن درآمد مالیاتی استان نسبت به کل کشور کمتر از نیم درصد است و در رتبه‌بندی کشور در بین ۴۱ اداره کل مالیاتی جایگاه استان اردبیل ۳۱ است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر