انتخاب داور کویتی برای بازی با قطر مشکوک است

مرتض فنونی زاده پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی‌خواهم ناامیدانه حرف بزنم، ولی تجربه نشان داده که بازی با تیم‌های کشور‌های عربی به ویژه در زمین آن‌ها در شرایط عادی برگزار نمی‌شود.
انتخاب داور کویتی برای بازی با قطر مشکوک است
کد خبر : ۵۶۵۷۲

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم داوری مسابقه حساس ایران و قطررا انتخاب کرد که طی آن، احمد العلی، داور کم تجربه کویتی قرار است این بازی مهم را قضاوت کند. این داور کویتی در رقابت‌های امسال جام ملت‌های آسیا، سه مسابقه میان امارات و فلسطین، قرقیزستان و عمان و همچنین دیدار ژاپن و بحرین را قضاوت کرده بود. در کارنامه این داور کویتی، قضاوت‌های زیادی دیده نمی‌شود و او فعالیت بین المللی خود را از فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ آغاز کرده است و در سطح خارجی، مسابقات چندانی را داوری نکرده است.

مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق تیم ملی در این رابطه اظهار داشت: به نظر من انتخاب یک داور کویتی از کشوری عربی برای قضاوت بازی ایران مقابل قطر یک مقدار مشکوک است. می‌توانستند یک داور از ازبکستان یا شرق آسیا انتخاب کنند تا شک و شبهه‌ای هم ایجاد نشود. نمی‌خواهم ناامیدانه حرف بزنم، ولی تجربه نشان داده که بازی با تیم‌های کشور‌های عربی به ویژه در زمین آن‌ها در شرایط عادی برگزار نمی‌شود. ما بازی‌های زیادی را سراغ داریم که در بازی با تیم‌های عربی وقتی یک داور از یک کشور عربی انتخاب شده معمولا سر تیم ایران را بریده‌اند. با این وجود امیدوارم پیش بینی من اشتباه از آب درآمده و داور کویتی واقعا منصفانه توپ بزند. البته کادرفنی ما و در رأس آن امیرقلعه نویی که جا دارد به او و شاگردانش تبریک بگویم، آن قدر تجربه دارند که وارد بازی داوری نشوند. تیم ایران هم آن قدر قوی و با تجربه است که در مقابل قطر می‌تواند فوتبالی پیروز شود. اینکه بچه‌ها نباید در باد پیروزی مقابل ژاپن بخوابند بر کسی پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم و مربیان هم هشدار داده‌اند آن بازی را فراموش کنند.

فنونی زاده در خصوص بهترین بازیکن ایران برابر ژاپن نیز تصریح کرد: سردار آزمون واقعا پاس کلاس جهانی به محبی داد و این پسر محبی هم عالی گل زد و بازی کرد. علیرضا جهانبخش هم در آن شرایط فوق العاده پنالتی زد و برنده شدیم. امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و همه بچه‌ها عالی بودند، اما می‌خواهم از یک بازیکن اسم ببرم. برای محمدحسین کنعانی زادگان خیلی خوشحالم که هم در دفاع فوق العاده کار کرد و هم پنالتی تیم ایران را گرفت. متأسفانه من ندیدیم کسی خیلی حرفی در رابطه با درخشش محمدحسین کنعانی بزند و من می‌خواهم بگویم که او مثل یک مهاجم حرفه‌ای از مدافعان ژاپنی پنالتی گرفت.

مدافع پیشین تیم ملی افزود: شما برای اینکه به اوج شاهکار کنعانی زادگان پی ببرید یک بار دیگر صحنه حمله او به توپ در واپسین دقایق بازی با ژاپن در محوطه جریمه حریف نگاه کنید. اگر ژاپنی‌ها او را رها می‌کردند شاید اتفاق خاصی نمی‌افتاد، اما زمان بندی عالی کنعانی زادگان باعث شد این پنالتی گرفته شود. او یک جور‌هایی مثل مهدی طارمی‌و به سبک این مهاجم سرشناس تیم ملی پنالتی گرفت و واقعا نقش مهمی‌در برتری ما داشت.

انتخاب داور کویتی برای بازی با قطر مشکوک است

وی در مورد عملکرد خط دفاع تیم ملی و به ویژه زوج مرکز آن نیز خاطرنشان کرد: به نظرم بهترین انتخاب زوج شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان بود. این دو سال‌ها در پرسپولیس و الاهلی قطر کنار هم بازی کرده و با روحیات یکدیگر آشنایی زیادی دارند و از نظر فنی هم بهترین هستند. نکته دیگر آن که شجاع و حسین با علیرضا بیرانوند هم در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده و بسیار با هم هماهنگ هستند و همین مسئله کمک کرد تیم ملی جلوی مهاجمان سرعتی تیم ملی ژاپن کم نیاورد. خدا را شکر این دو ثابت کرده‌اند که بهترین هستند.


مرتضی فنونی زاده به شکست ۴ سال پیش تیم ملی ایران برابر ژاپن در دوره گذشته نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و یادآور شد: من فکر می‌کنم این بچه‌ها هنوز به یاد آن شکست ۴ سال پیش بوده و می‌خواستند انتقام بگیرند. علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، سردار آزمون و ... عضو آن تیم بودند و هنوز خاطره آن بازی را با خود دنبال می‌کردند. خوشبختانه سرمربی و کادرایرانی هم بالای سر این تیم بودند تا تیم ملی کار راحت تری داشته باشد و با ارائه یک نمایش طوفانی ژاپن را شکست دهد. ما ۸ سال تیم ملی را دست کارلوس کی روش سپردیم، اما هیچ جامی‌نگرفتیم. بهترین تیم‌های ایران با امکانات عالی و دستمزد خوب به او دادیم، اما در دوره‌ای که ۴ و نیم تیم از آسیا به جام جهانی می‌روند، افتخارش این بوده ما را به جام جهانی رسانده است!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر