بادام چه خواص دارویی دارد

محققان دانشگاه کینگز اعلام کردند که مصرف بادام جذب سایر مواد مغذی را در روده تنظیم و به تعادل سیستم ایمنی کمک می کند.
بادام چه خواص دارویی دارد
کد خبر : ۵۶۸۶

میکروبیوم روده متشکل از هزاران میکروارگانیسم است که نقش حیاتی در هضم مواد مغذی ایفا می‌کند و می‌تواند تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت ما از جمله سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن داشته باشد.مکانیسم‌های تأثیر میکروبیوم‌ روده بر سلامت انسان هنوز در حال بررسی است، اما شواهد نشان می‌دهد که خوردن انواع خاصی از غذا می‌تواند به‌ طور مثبت بر انواع باکتری‌ها در روده یا عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد.

 

مغز بادام

تغییر میان وعده از چیپس به بادام

محققان ۸۷ بزرگ سال سالم را که قبلاً کمتر از مقدار توصیه‌ شده فیبر می‌خوردند و میان‌ وعده‌های ناسالم (مانند شکلات و چیپس) مصرف می‌کردند، مورد مطالعه قرار دادند. شرکت ‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه میان‌وعده‌های خود را به ۵۶ گرم بادام کامل در روز تغییر دادند، گروه دیگر ۵۶ گرم بادام آسیاب ‌شده در روز خوردند و گروه سوم کلوچه مصرف کردند.

عادل سیستم ایمنی

 

بخشی از تأثیر میکروبیوتای روده بر سلامت انسان از طریق تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات است. این مولکول‌ها به‌ عنوان منبع سوخت برای سلول‌های روده بزرگ عمل و جذب سایر مواد مغذی را در روده تنظیم و به تعادل سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

بهبود رژیم غذایی

محققان دریافتند که بوتیرات در میان بادام‌خواران در مقایسه با کسانی که کلوچه مصرف می‌کردند، به‌ طور قابل ‌توجهی بالاتر بود. به‌ گفته دانشمندان، خوردن بادام کامل و آسیاب ‌شده، کیفیت رژیم غذایی افراد را بهبود می‌بخشد و منجر به دریافت بیشتر اسیدهای چرب تک ‌اشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم می‌شود.

رفع یبوست

بنابر اعلام مفدا، این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که بادام کامل مصرف می‌کردند در مقایسه با سایر گروه‌ها ۵/۱بار دفع اضافی در هفته داشتند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که خوردن بادام می‌تواند برای افرادی که یبوست دارند نیز مفید باشد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
محیا
مجله زندگی
ارسال نظر