عادات نادرستی که سلامت مغز را به خطر می‌اندازد

ممکن است عادت‌هایی داشته باشیم که چندان خوب نباشند و به مرور مغز ما سلامت خود را از دست بدهد. وقتی هم که مغز سالم نباشد و نتواند درست عمل کند تمام بدن ما به هم می‌ریزد! از درد‌های جسمی گرفته تا روحی و روانی پدیدار خواهند شد.
عادات نادرستی که سلامت مغز را به خطر می‌اندازد
کد خبر : ۵۷۷۲۱

مغز ما فرمانده و رییس بدن است. برای اینکه بتواند به همه بخش‌ها دستور بدهد و آن‌ها را به خوبی زیرنظر داشته باشد باید خوب کار کند! رسیدگی به آن و تغذیه کردنش برعهده ماست. ما به وسیله عادت‌هایمان مغز را تغذیه می‌کنیم! به همین سادگی! ممکن است عادت‌هایی داشته باشیم که چندان خوب نباشند و به مرور مغز ما سلامت خود را از دست بدهد. وقتی هم که مغز سالم نباشد و نتواند درست عمل کند تمام بدن ما به هم می‌ریزد! از درد‌های جسمی گرفته تا روحی و روانی پدیدار خواهند شد.


به گزارش راهنماتو، اگر برای شما مهم است که مغز سالمی داشته باشید و دوست دارید نحوه درست تغذیه و رسیدگی کردن به آن را بدانید این چند مورد را هیچ وقت از ذهن دور نکنید:

نحوه خوابیدن

اگر از آن دسته افرادی هستید که کم می‌خوابید باید بدانید که مغز شما به زودی دچار مشکل خواهد شد! اگر خواب کافی و به اندازه نداشته باشید به مرور سلول‌های مغز ناتوان شده و برخی از آن‌ها از بین می‌روند! خواب بر روی تمام اعمال ما اثرگذار است. پس در قدم اول ۸ ساعت خواب شبانه‌روزی را بر خود واجب کرده و حتما به آن پایبند باشید.

بی تحرکی

هر فردی برای اینکه سلامت باشد باید هر روز به یکسری فعالیت بدنی بپردازد. اگر بتوانید هر روز ورزش کنید یا به پیاده روی بروید که در حق خودتان بسیار لطف کرده‌اید! بدون تحرک، قدرت مغز کم خواهد شد. شاید فکر کنید این یک شعار است، ولی گاهی اوقات جدی گرفتن شعار‌ها زندگی آدمیزاد را نجات خواهد داد.

دوری از اجتماع

معاشرت با دیگران و همکلامی با آن‌ها قدرت مغز را افزایش می‌دهد و درمقابل اگر به صورت معکوس عمل کنید نتیجه برعکس هم خواهید گرفت! منزوی بودن و ارتباط نداشتن با دیگران منجر به افسردگی می‌شود و اگر دوست دارید عملکرد مغزتان را تقویت کنید حتما به صحبت با دیگران بپردازید.

 

مصرف زیاد شیرینی

منظور از شیرینی فقط کیک و شیرینی نیست! هر نوع شکر که زیاد مصرف کنید ضرر مستقیم به مغز شما خواهد زد! استفاده زیاد از مواد قندی و شیرین توانایی مغز را برای جذب پروتئین‌ها و مواد مغذی با اختلال روبه رو می‌کند. شاید به نظرتان نرسد که خیلی از فراموشی‌ها، مشکلات تمرکز و حافظه، تغییر در یادگیری، بیش فعالی و حتی افسردگی می‌تواند با مصرف بالای شکر ارتباط مستقیم داشته باشد!

توجه به اخبار منفی

هرچقدر به افکار منفی پروبال بدهید و اخبار این زمینه را دنبال کنید باعث کوچکتر شدن مغز شما خواهد شد! پس همیشه به دنبال اخباری باشید که حال شما را بهتر کند و اگر از این خبر‌ها در دست نیست، درکل دور دنبال کردن اخبار را خط بکشید!

پرخوری

فکر نمی‌کنم دوست داشته باشید که توانایی ذهنی و مغزیتان کاهش پیدا کند! پس اگر درست فکر کرده‌ام پرخوری را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالم در پیش بگیرید!

نگاه کردن به صفحه نمایش

استفاده بیش از حد از گوشی همراه یا تبلت و امواجی که از آن‌ها ساطع می‌شود تاثیر مستقیم بر عملکرد مغز شما دارد! با این کار ریسک ابتلا به خیلی از بیماری‌های سخت در شما بالا خواهد رفت و خستگی همیشگی همراهتان خواهد بود.

صبحانه نخوردن

اگر دوست دارید خیلی شوخی شوخی فعالیت مغزتان را با مشکل مواجه کنید صبحانه نخورید! قند خون شما با صبحانه نخوردن به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد و این موضوع باعث تاثیر بد بر روی مغز خواهد شد!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر