برای زیبای چهره در زمستان این خوارکی‌ها را کمتر بخورید

آب‌رسانی باید از درون به بیرون بدن باشد، درمان خارجی مانند استفاده از کرم و مرطوب‌کننده بدون نوشیدن آب کافی و رژیم غذایی مناسب به اندازه کافی تاثیرگذار نیست.
برای زیبای چهره در زمستان این خوارکی‌ها را کمتر بخورید
کد خبر : ۵۷۸۷۳

مصرف شکر و غذا‌های فرآوری شده و سرخ شده و الکل می‌تواند به خشکی پوست بینجامد.

فصل‌های پاییز و زمستان نقش مهمی در خشک شدن پوست صورت و بدن ایفا می‌کنند، اما تنها دلیل احساس خشکی بیشتر در پوست نیستند و رژیم غذایی نیز عاملی موثر در کیفیت و سلامت پوست است.

به گزارش نیویورک‌پست، کارشناسان می‌گویند مصرف سدیم و کافئین و شکر می‌تواند پوست را کم‌آب کند. همچنین، آن‌ها تاکید می‌کنند که آب‌رسانی باید از درون به بیرون بدن باشد، درمان خارجی مانند استفاده از کرم و مرطوب‌کننده بدون نوشیدن آب کافی و رژیم غذایی مناسب به اندازه کافی تاثیرگذار نیست.

سو-الن اندرسن هاینس، متخصص تغذیه، می‌گوید: «ممکن است برای استفاده از محصولات آب‌رسان در سطح بیرونی پوست زمان زیادی صرف کنیم، در حالی که باید از داخل بدن شروع کنیم.»

کافئین موجود در قهوه و چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا خاصیت ادرارآور دارد، البته اگر به میزان زیاد، یعنی حدود چهارصد میلی‌گرم مصرف شود.

نوشیدن زیاد قهوه خواب را مختل می‌کند که روی پوست نیز اثر منفی می‌گذارد.

به گفته دکتر وینتی بو، متخصص پوست، فقط یک شب خواب کافی نداشتن می‌تواند باعث کم‌آبی پوست، نازک شدن یا آسیب‌دیدگی پوست، تسریع پیری پوست، و پیدایش حلقه‌های تیره دور و زیر چشم شود.

الکل نیز به همین شکل ادرارآور و مختل‌کننده خواب است که می‌تواند بر روند پیری اثر منفی بگذارد.

خایرو رودیگرز، متخصص تغذیه، به نشریه ووگ می‌گوید: «الکل در واقع یکی از بدترین و تهاجمی‌ترین ترکیباتی است که به پوست آسیب می‌زند.»

او تاکید می‌کند: «کم‌آبی موجب پیدایش چین و چروک و از دست رفتن کلاژن می‌شود که پوست را صاف و کشیده نگه می‌دارد.»

او همیشه با بیمارانش شوخی می‌کند و می‌گوید: «اگر می‌خواهی پیر شوی، برو سراغ نوشیدن الکل.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر