اخبار ضد و نقیض از افزایش قیمت بلیط قطار‌های مسافری

معاون مسافری شرکت راه آهن هرگونه افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری از جمله قطار‌های پنج ستاره را تکذیب کرد.
اخبار ضد و نقیض از افزایش قیمت بلیط قطار‌های مسافری
کد خبر : ۵۷۹۰۵

به گزارش وابط عمومی شرکت راه‌آهن، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن گفت: هر گونه افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری از جمله قطار‌های ۵ ستاره صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مرجع قانونی تعیین قیمت بلیط قطار مسافری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی ترابری به ریاست وزیر راه و شهرسازی است و هر گونه افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری از جمله قطار‌های ۵ ستاره صحت نداشته و تکذیب می‌شود.


گفتنی است، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این خصوص گفته است: در سال‌های قبل تفاهمی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه بلیت‌های قطار‌های ۵ ستاره از قیمت‌گذاری معاف باشند، اما بعدا سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این موضوع را مشمول قیمت‌گذاری کرده بودند.

وی افزود: بنابراین از آنجا که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بود و به دلیل اینکه انگیزه خود را در سرمایه گذاری بخش ریلی از دست ندهد در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌های ۵ ستاره به ترتیب ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ و ۲۹ درصد در سال ۱۴۰۲ اعمال شود، اما این افزایش قیمت موکول به سال آینده شد لذا در مجموع مقرر شد مبلغ ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت‌های قطار‌های ۵ ستاره اضافه شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر