رقم واقعی عیدی بازنشستگان چقدر است ؟

مبلغ عیدی بازنشسته دارای دو فرزند مبلغ ۳۸ میلیون ریال و بازنشسته دارای سه فرزند مبلغ ۴۱ میلیون ریال خواهد بود. 
رقم واقعی عیدی بازنشستگان چقدر است ؟
کد خبر : ۵۷۹۵۱

سیدحجت کاظمی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: صندوق بازنشستگی فولاد با تأمین منابع مالی، عیدی بازنشستگان صندوق را همراه با حقوق بهمن‌ماه به حساب افراد واریز کرد.

وی افزود: بر این اساس، مبلغ عیدی مستمری‌بگیر یا وظیفه‌بگیر مجرد در سال‌جاری ۲۵ میلیون ریال، مزایای عائله‌مندی ۷ میلیون ریال و مزایای فرزند به ازای هر فرزند ۳ میلیون ریال است؛ به‌عنوان مثال، مبلغ عیدی بازنشسته دارای دو فرزند مبلغ ۳۸ میلیون ریال و بازنشسته دارای سه فرزند مبلغ ۴۱ میلیون ریال خواهد بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که به آنان عائله‌مندی تعلق می‌گیرد مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و همچنین بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم احکام صندوق به آنان حق اولاد پرداخت می‌شود به ازاء هر فرزند مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای آن‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

اما بر اساس میزان تورم سال ۱۴۰۲ باید عیدی بازنشستگان به ۵ میلیون و ۷۰۰ تغییر کند.

طبق گفته علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، برای بازنشستگان حقوق کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نخواهد شد.

عیدی بازنشستگان چقدر است؟

بنا بر مصوبه روز ۱۵ بهمن هیئت وزیران، عیدی بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و شهدا و جانبازان ازکارافتاده، ۲ میلیون و پانصد هزار تومان مشخص شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در حاشیه نشست هیأت دولت در خصوص میزان عیدی بازنشستگان اعلام کرد: عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. با این حساب یک بازنشسته دارای دو فرزند مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان عیدی دریافت خواهند کرد.

در حالی عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در سال ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم افزایش پیدا می‌کرد، ولی پس از آن، عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر