ورق آهن را در مشهد از کجا بخریم؟

آیا تاکنون دنیایی را تصور کرده‌اید که در آن وسایلی که روزانه استفاده می‌‌کنیم، مثلا خودروها، ماشین لباس‌شویی و امثال اینها، بدنه نداشتند؟ یا مثلا وقتی که بخواهیم از روی پل عابرپیاده عبور کنیم، هیچ کف‌پوشی وجود نداشته باشد؟ یا زمانی که به پارک می‌رویم، هیچ نیمکتی برای نشستن نباشد؟!
ورق آهن را در مشهد از کجا بخریم؟
کد خبر : ۵۷۹۵۳

همه این وسایلی که گفته شد، از ورق فلزی ساخته می‌شوند. در این مطلب به معرفی ورق‌های فولادی و انواع آن پرداخته، سپس مراکز فروش ورق در مشهد را مرور خواهیم کرد.

ورق چیست؟

از ورق‌ها در ساخت کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین، ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین قطعات و وسایل استفاده می‌شود. ورق (Sheet) به سطوح صاف و باریکی گفته می‌شوند که می‌توانند از مواد مختلفی تولید شوند. یکی از پرکاربردترین نوع ورق، ورق فلزی می‌باشد. ورق‌های فلزی می‌توانند از جنس فولاد، آلومینیم، مس، برنج، قلع، نیکل و تیتانیم باشند.

ورق آهن چیست؟

در اواخر قرن هفدهم فرآیند نورد ورق‌های فلزی با آسیاب‌ آبی، جایگزین فرآیند دستی چکش‌کاری شد. از دهه 1870، ورق‌های فلزی در ایالات متحده آمریکا برای نماهای خارجی و به‌طور کلی برای اهداف‌ معماری مورد استفاده قرار گرفتند. در دهه 1890، به دلیل پیشرفت فناوری تولید ورق‌های فولادی، این ورق‌ها به دلیل دوام بالا، وزن کم، ارزان بودن و راحتی نصب، در ساخت سقف مورد استفاده قرار گرفتند.

ورق‌های فولادی که شامل آهن با سایر عناصر آلیاژی هستند، به دو روش نورد گرم و یا نورد سرد تولید می‌شوند. این ورق‌ها بسته به کاربردشان، دارای ضخامت‌های مختلف هستند؛ اما ضخامت در طول قطعه یکسان است. ورق‌های تولیدشده را به دلیل قابلیت شکل‌پذیری بالا، می‌توان با استفاده از فرآیندهای مختلف شکل‌دهی، به اشکال مختلف تبدیل کرد. از جمله محصولاتی که با ورق فولادی ساخته می‌شود، می‌توان به نبشی و ناودانی اشاره کرد. به همین دلیل، نوسان قیمت نبشی در مشهد تابع نوسان قیمت ورق است.

مراکز فروش ورق آهن در مشهد

انواع ورق‌های فولادی

ورق سیاه

برای تولید ورق ‌سیاه، ابتدا تختال‌ را تحت نوردگرم قرار می‌دهند. در این حالت با رساندن دما به بالاتر از دمای تبلورمجدد قطعه و سپس با عبور تختال از میان دو غلتک دستگاه نورد، ضخامت کاهش می‌یابد. به دلیل قرار گرفتن در معرض اکسیژن در دمای بالا و سپس سردشدن به وسیله پاشش آب، سطح ورق اکسیده شده و ظاهری کدر و خشن پیدا می‌کند. از جمله کاربردهای آن می‌توان به استفاده در صنایع ساختمان‌سازی، خودروسازی، حمل‌ونقل، نظامی، پتروشیمی، تولید مقاطع فولادی و ... اشاره کرد.

ورق آجدار

برای سطوحی که نیاز به ایجاد اصطکاک است، باید از ورق‌های آجدار یا ورق‌های برجسته استفاده کرد. این ورق‌ها در نتیجه ایجاد برجستگی‌ها و خطوطی بر روی ورق‌های سیاه تولید شده و در دو نوع فابریک و پرسی در بازار موجود هستند. از جمله کاربردهای آن می‌توان به استفاده به عنوان کف‌پوش در عرشه کشتی، راه‌پله، آسانسور، پل‌های عابرپیاده و سطوح دستگاه‌های صنعتی اشاره کرد.

ورق روغنی

برای بهبود خواص سطحی و کاهش بیشتر ضخامت نسبت به حالتی که از نورد گرم استفاده شود، از نورد سرد استفاده می‌شود. به دلیل سروکار نداشتن با حرارت، سطحی صاف و صیقلی ایجاد می‌شود. از کاربردهای آن می‌توان به صنایع لوازم خانگی، لوله و اتصالات، بدنه خورد، بسته‌بندی و در حالت کلی محصولاتی که نیاز به صافی سطح دارند اشاره کرد.

ورق گالوانیزه

در تولید این نوع ورق از نورد سرد و نورد گرم استفاده می‌شود. پس از تولید ورق، یک فرآیند گالوانیزاسیون روی آن انجام می‌شود. در این حالت ورق تولید شده در برابر خوردگی بسیار مقاوم می‌شود. از انواع دیگر ورق‌های فولادی می‌توان به ورق‌های رنگی، اسیدشویی، آلیاژی، استیل، ضدسایش، نسوز، مشبک، آتشخوار و ... اشاره کرد.

مراکز خرید ورق آهن در مشهد

 

 بازرگانی فرداد فولاد خراسان

این مجموعه به عنوان بهترین ورق فروشی مشهد از سال 1364 شروع به‌کار کرده و تضمین ارسال سریع و به موقع محصولات را سرلوحه فعالیت خود قرار داده ‌است. برای خرید از این مجموعه می‌توان با کارشناسان فروش تماس گرفته و مشورت کرد. آنها با نظر گرفتن شرایط، بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند. از روش‌های خرید در این مجموعه می‌توان به خرید نقدی، اعتباری، با اعتبار اسنادی LC و پیش‌خرید آهن‌آلات اشاره کرد. همچنین امکان بازدید و بررسی محصولات در انبار این مجموعه، صدور فاکتور رسمی و ارسال بار به تمام نقاط شهر وجود دارد.

مراکز فروش ورق آهن در مشهد

مشهد فولاد

این مجموعه در سال 1384 با هدف فروش مقاطع فولادی مختلف شروع به‌کار کرد. در این مرکز می‌توان متناسب با نیاز، بهترین ورق موجود را پیدا کرد. برای ثبت سفارش می‌توان به سه طریق یعنی ثبت سفارش آنلاین، ارتباط با پشتیبانی آنلاین و همچنین ثبت سفارش به صورت تلفنی اقدام کرد.

مرکز آهن

این مرکز که با نام تجاری آهن‌ سجاد‌ مهر سپاهان نیز شناخته می‌شود، تامین‌کننده انواع و اقسام ورق‌های فلزی با بیش از سی سال سابقه حضور در بازار آهن است. این تیم متشکل از واحدهای بازرگانی، خرید و فروش، ترابری، مالی و حسابداری، تحقیق و توسعه، رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های مجازی آماده پاسخگویی در شبانه‌روز می‌باشد. نرم‌افزار این گروه نیز آماده خدمت‌رسانی می‌باشد.

فولاد وصال مشهد

نام تجاری آن آهن سید عادل بوده و در زمینه محصولات فولادی فعال می‌باشد. جهت ثبت سفارش می‌توان از طریق ارتباط با کارشناسان فروش اقدام نمود یا اینکه درخواست خود را از طریق سایت ثبت کرد. از مزایای خرید از این گروه می‌توان به ارائه گواهینامۀ معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات، خدمات پشتیبانی تا لحظه تحویل و نیز ارائه خدمات ویژه اشاره کرد.

آهن مشهد

با سال‌ها تجربۀ فعالیت در زمینه فروش و برش انواع آهن آلات، ساخت باکس و جوشکاری، این مجموعه با نام تجاری آهن آلات خباززاده شناخته می‌شود. ثبت سفارش از طریق تماس یا پیام در شبکه‌های اجتماعی امکان پذیر است.

دنیای آهن‌سازه

دنیای آهن سازه که با نام شرکت دنیای آهن کنسرسیومی نیز شناخته می‌شود. این شرکت سابقه طولانی مدتی در زمینه صنعت فولاد داشته و انواع محصولات فولادی را تامین می‌کند. جهت ثبت سفارش باید با کارشناس فروش تماس برقرار شود.

فولاد فرتاک سورین

این مجموعه بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش و عرضه آهن آلات ساختمانی و صنعتی دارد. ورق‌های این مجموعه به دو صورت ورق سیاه و گالوانیزه هستند. این مجموعه در تلاش است تا ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود.

آهن‌رسان

این شرکت از سال ۱۳۶۸ شروع به کار کرده، از سال ۱۳۹۹ سایت خود را راه‌اندازی نمود و دارای دو دفتر در تهران و مشهد است. در آهن‌رسان می‌توان به دو روش تلفنی و ثبت سفارش آنلاین خرید آهن آلات مورد نیاز خود را انجام دهید. همچنین شرایط خرید بدون هیچ‌گونه پیش‌‌پرداخت به دو صورت چکی و خرید اعتبار اسنادی LC نیز فراهم می‌باشد. همچنین گواهینامه و آنالیز به همراه محصولات ارسال شده و امکان بازگشت کالا در صورت مغایرت با نتیجه آنالیز نیز وجود دارد.

فولاد نیک صدرای توس

این مجموعه از سال 1390 عرضه‌کننده انواع مقاطع فولادی مخصوصاً انواع ورق‌ها است. ورق‌ها برحسب نیاز می‌توانند به دو صورت شیت و یا رول سفارش داده شوند. برای ثبت سفارش باید با کارشناس فروش تماس گرفت.

تیک آهن

در این مجموعه تضمین قیمت و کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله خدماتی که در این مجموعه انجام می‌شود، می‌توان به عرضه و فروش مقاطع فولادی، برشکاری، CNC، ساخت مقاطع سفارشی و ارائه مشاوره اشاره کرد. انواع ورق‌های عرضه شده شامل ورق سیاه، آجدار، گالوانیزه، روغنی و رنگی هستند. برای ثبت سفارش می‌توان به دو صورت تماس با پشتیبانی و یا مراجعه حضوری عمل کرد.

بهترین شرایط خرید ورق در مشهد

با توجه به اینکه وضعیت قیمت آهن‌آلات و محصولات فولادی روزبه‌روز در حال افزایش است، پیشنهاد ما به شما، پیش خرید کردن از فرداد فولاد است تا از زیان احتمالی جلوگیری شود. همچنین چنانچه کاهش قیمت اتفاق بیفتد، مابه‌التفاوت به مشتری عودت داده می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق سیاه در مشهد، کافی است به سایت مجموعه به آدرس https://fardadfoolad.ir مراجعه نموده یا با کارشناسان فروش فرداد فولاد با شماره 05136908383 تماس بگیرید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر