گزارش آگهی

برای رزرو تور کربلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

در دنیای امروزی که اطلاعات به راحتی در دسترس قرار دارند کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که قبل از رزرو یک تور، مشخصات و ویژگی‌های مربوط به آن را مطالعه نکند. اما ممکن است برای خرید هر توری نداند که باید به چه ویژگی‌هایی اهمیت بیشتری بدهد. ضمن اینکه همیشه نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری داشته باشید.
برای رزرو تور کربلا به چه نکاتی توجه کنیم؟
کد خبر : ۵۷۹۷۷

سفر به کربلا و نجف یکی از سفرهای زیارتی است که در دایره عتبات عالیات به شمار می آید. برای اینکه بتوانید تور کربلا را مطابق با نیازهای خود مثل تعداد روز سفر و نوع هتل های کربلا نجف رزرو کنید، لازم است نکاتی را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید. اگر قصد سفر به کربلا، نجف و یا سوریه را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید؛ چون قرار است به نکاتی اشاره کنیم که در رزرو تور شما می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

تعداد روزهای تور کربلای هوایی

تعداد روز سفر یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تور است. هرچقدر تعداد روزهای سفر بیشتری داشته باشید،  به طبع هزینه تور شما بیشتر خواهد شد. به علاوه اگر جزء آن دسته از افراد هستید که زندگی کارمندی دارید و یا رزرو تور در تعطیلی برایتان اهمیت زیادی دارد این مطلب به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

باید بدانید تورهای کربلا هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی برگزار می‌شود. تورهای زمینی به طور معمول 6 شبه و تورهای هوایی 7 شبه برگزار می‌شود. لازم است بدانید تورهای کربلا معمولا به صورت پکیج کامل به همراه صبحانه، نهار و شام عرضه می‌شود. اگر به دلیل نوع شغلتان نمیتوانید این مدت زمان را مرخصی بگیرید پیشنهاد میکنم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

هتل های کربلا و نجف

 چنانچه قصد عزیمت به کربلای معلی را دارید ممکن است در مورد کیفیت هتل های کربلا و نجف مطلب نکات منفی به گوش شما خورده باشد. کیفیت هتل‌های عراق به طور کلی مطلوب نیست. ضمن اینکه این هتل‌ها معمولا مطابق استانداردهای جهانی دارای ستاره نیستند.

هتل های عراق به 3 دسته کلی الف (درجه 1 ) ، ب (درجه 2 )  و ج (درجه 3 ) تقسیم بندی می‌شوند.

  • در دسته ج هتل های کیفیت پایین قرار دارند که ما به شما پیشنهاد نمی کنیم.
  • در درسته ب هتل هایی مانند قصر الدره کربلا و بستان نجف هستند که کیفیت متوسط رو به پائینی دارند.
  • دسته الف را اگر بخواهیم شبیه سازی کنیم همان هتل های 3 ستاره و 4 ستاره ایرانی هاست.

میتوانیم هتل الاهنون و دارالبیضا در کربلا را جز دسته الف جای گذاری کنیم. اندکی بالاتر از آن هتل های برج الاماره در کربلا و راهب در نجف قرار دارند که از کیفیت مطلوبی برخورداند. لازم به ذکر است که غذای این هتل ها در آشپزخانه های خودشان طبخ می‌شود و هتل های برج الاماره، الاهنون و دارالبیضا دارای آشپز ایرانی هستند. صبحانه این هتل ها نیز معمولاً سلف سرویس عرضه می شود.

یک مدل تور ویژه نیز با قیمت‌های بالاتر برای کربلا و نجف وجود داره که به تور های VIP معروف است. هتل های این تور بارون در کربلا و قصر الدر در نجف می باشد. امکانات این هتل های ویژه فول برد بوده و همراه غذای سلف سرویس و ایاب ذهاب به حرمین است. می‌توان گفت هتل های بارون در کربلا و قصر الدر در نجف جز معدود هتل های 5 ستاره در عراق هستند که تمامی استاندارد های جهانی را رعایت می‌کنند.

در ادامه تصاویری از هتل‌های وی آی پی قصر الدر و بارون را مشاهده کنید.

برای رزرو تور کربلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای رزرو تور کربلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تفاوت تور های حج و زیارتی و آزاد (گردشگری)

به طور معمول دو مدل تور برای سفر به کربلا و نجف وجود دارد. تور هایی که منتسب به سازمان حج و زیارت است به نام تور های حج و زیارتی معروف شده و عامل برگزاری آنها خود سازمان حج و زیارت است. این تور ها معمولا 4 شب در کربلا، 1 در شب کاظمین و 3 شب در نجف توقف دارند و غذای آنها از آشپزخانه مرکزی تامین می شود.

مدل دیگر، تورهای آزاد یا گردشگری هستند که به طور معمول 5 شب در کربلا و 2 شب در نجف هستند و سامرا و کاظمین را به صورت عبوری بر گزار می کنید. به صورت عبوری بدین معناست که صبح به سامرا می روید در ادامه از اماکن زیارتی کاظمین بازدید می‌کنید و شب به هتل در کربلا یا نجف برمی گردید.

لازم به ذکر است غذای تور های آزاد یا گردشگری در آشپزخانه هتل ها طبخ می شود و همین مورد باعث می‌شود غذا داغ به دست زائران برسد.

قیمت تورها

همانطور که ابتدای این مقاله توضیخ دادیم تور های کربلا و نجف بسته به تعداد روز و زمینی و هوایی بودن قیمت های متفاوتی دارد.

اما به صورت کلی قیمت تور های زمینی با اتوبوس 25 نفره وی آی پی در زمان نگارش این مقاله یعنی انتهای بهمن ماه 1402 از 5.800.000 تومان تا 9.600.000 تومان بسته به کیفیت هتل تفاوت دارد.

قیمت تورهای هوایی نیز از 13.350.000 تومان تا 19.900.000 تومان بسته به کیفیت هتل به همراه سه وعده صبحانه نهار و شام تفاوت دارد.

برای هتل های ویژه VIP نیز، قیمت برای هر نفر در حدود 29.000.000 تومان به همراه صبحانه، نهار و شام  برای هر نفر است.

گذرنامه زیارتی و غیر زیارتی و ویزای عراق

خوشبختانه سفر به کربلای معلا و نجف و حرمین کاظمین و سامرا برای ما ایرانی ها نیاز به ویزا ندارد و اخیراً با اقدامی خوبی که توسط دولت انجام شده تمامی گذرنامه های زیارتی عراق تا پایان سال به صورت اتوماتیک تمدید شده و شما میتوانید بدون دغدغه به زیارت مولایمان حسین (ع) بروید.

برای رزرو تور کربلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ارز زیارتی سفر به کربلا

خبز خوشحال کننده اینکه اگر به صورت هوایی به کربلا معلا سفر کنید و قبل از سفر از طریق یکی از اپلیکیشن های داخلی اقدام به ثبت نام ارز زیارتی کنید، می توانید تا سقف 500 دلار با نرخ مصوب ارز زیارتی در هنگام خروج از کشوردر فرودگاه دریافت کنید.

رزور تور کربلا و نجف

بعد از اینکه با نکات مهم سفر کربلا آشنا شدید، نیاز است که به یک آژانس معتبر برای رزور تور مراجعه کنید. آژآنس های متعددی در سفر به کربلا و سوریه فعال هستند. اما اگر قصد سفر با تور را دارید پیشنهاد ما به شما آژانسی است که هم دارای مجوز از سازمان حج و زیارت باشد و هم تور های آزاد و گردشگری داشته باشد.

آژانس ریحانه کربلا با بیش از 20 سال سابقه در برگزاری تور های کربلا، نجف و سوریه کار شما را راحت کرده است. حتی اگر کارمند هستید و امکان سفر به مدت 7 شب را ندارید!

حتی اگر میخواهید 3 روزه به کربلا و نجف بروید!

حتی اگر توان خرید نقدی تور را ندارید و میخواهید به صورت قسطی به کربلا سفر کنید کافیست تلفن را بردارید و با شماره 77801332-021 یا شماره همراه 09905369561 تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز به صورت 24 ساعته به شما مشاوره رایگان می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های سفر و رزور تور کربلا، نجف یا سوریه از سایت ریحانه کربلا به آدرس  https://www.tourkarbala724.ir/  بازدید کنید.

چنانچه تمایل به خواندن مطالب بیشتر در مورد کشور عراق و سوریه دارید اینجا را کلیک کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر