اختلاف قد جالب بلندقدترین مرد جهان با همسرش

قد بلند یکی از‌ایده‌آل‌های بیشتر افراد استو اکثرا تمایل دارند که قد بلند‌تری داشته باشند، اما جالب است بدانید بلند‌ترین آدم جهان کیست و چه ویژگی‌هایی دارد.
اختلاف قد جالب بلندقدترین مرد جهان با همسرش
کد خبر : ۵۷۹۷۹

بلندقدترین مرد جهان کیست؟

به تازگی ویدیویی از مردی قد بلند در ترکیه وایرال شده که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، این فرد بلندقدترین مرد جهان است و به سختی راه می رود.

داشتن قد بلند، آرزوی بسیاری از افراد است، آرزویی که برخی حاضرند برای تحققش دارو مصرف کرده و حتی زیرتیغ جراحی بروند اما مردی در ترکیه به نام سلطان کوسن به دلیل قد بلندش دچار دردسر شد، او حتی به خاطر توقف رشد خود دست به دامان پزشکان شده و قدبلندیش،راه رفتن و ادامه تحصیلش را مختل کرده است.

مرد ترکیه ای با بلندقدترین مرد جهان

سلطان کوسن بلند قدترین مرد جهان متولد 10 دسامبر 1982 در شهر ماردین ترکیه است که 2 متر و 51 سانتی قد دارد و رکورد او در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده‌است. او همچنین دارای رکورد بلندترین دست دنیا با اندازه 27.5 سانتی‌متر می‌باشد وپاهایش نیز 36.5 سانتیمتر است.

گرچه اولین و تاثیرگذارترین عامل موثر در رشد قدی، ژنتیک است و ژن‌هایی که از پدر و مادر و اجداد دریافت کرده‌، قد نهایی را تا حد زیادی مشخص می‌کند اما جالب است بدانید والدین و برادران و خواهران سلطان کوسن همگی دارای قد معمولی هستند.

دلیل رشد بیش از حد قد سلطان کوسن که اصالت کرد دارد، وجود نوعی تومور در غده هیپوفیز می‌باشد. رشد بیش از حد قد او باعث شده‌است برای راه رفتن از عصا استفاده کند و نتواند تحصیلاتش را تکمیل نماید. خیاطان و کفاشان برای سلطان کوسن لباس و کفش دست دوز تهیه می کنند.

اختلاف قد جالب بلندقدترین مرد جهان با همسرش

سلطان کوسن بلند قدترین مرد جهان که به کشاورزی مشغول است، ازدواج کرده و همسرش مروه دیبو از اعراب سوریه است، قد او 169 سانتی‌متر، تا کمر شوهرش می‌رسد، او 82 سانتی متر کوچکتر از همسرش است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر