امام جمعه زاهدان: رفراندوم خواسته دشمن است

مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به حوادث رخ داده گفت: قانون اساسی مترقی و متعالی دو بار به رأی مردم گذاشته شده است و در کشوری که هر ساله انتخابات متعدد دارد بحث رفراندم مطرح کردن چیزی جز خواست دشمن نیست و باید حواس خود را جمع کنیم تا دشمن از زبان ما سخن نگوید و حرف ما در راستای اهداف دشمن نباشد و نکند که نعمت‌های انقلاب را قدر نشناسی کنیم و قانون اساسی تنها یکی از برکات انقلاب است.
امام جمعه زاهدان: رفراندوم خواسته دشمن است
کد خبر : ۵۸۰۵

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به حوادث رخ داده گفت: جلسات متعددی در شورای عالی امنیت ملی برگزار و مصوبات خوبی داشت و آنچه در استان اجرا شده براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و بر اساس دخالت اشخاص و سلایق شخصی نیست.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حوادث رخ داده در استان در هفته‌های اخیر اظهار داشت: متاسفانه در سیستان و بلوچستان در طول هفته‌های اخیر اتفاقاتی رخ داد که دشمن موج‌سواری و از آن‌ها به نفع خود استفاده کرد چه تخلفات انجام شده و چه ضعف و کم کارهایی که از اطراف مختلف صورت گرفت که دشمن به خوبی در راستای اهداف خود از آن استفاده کرد؛ این توطئه فراگیر در همه کشور بوده اما استان ما دارای ویژگی‌هایی است که این حساسیت را بیشتر می‌کند.​

امام جمعه زاهدان افزود: از آغاز ماجرا بنده خط سیری را دنبال و به طور مکرر تاکید کردم که بر اساس حق، عدل و انصاف پیش برویم و تلاش شود همه بر سر این خط بیایند و افراط‌گری به همین خطب حق و عدل برگشته و اگر دیگری نیز کم‌کاری می‌کند باز به همین خط عدل و حق تن بدهد.

محامی ضمن قدردانی از عنایت رهبر معظم انقلاب و زحمات پیگیری‌های دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: به توصیه مقام معظم رهبری جلسات متعددی در شورای عالی امنیت ملی برگزار و مصوبات خوبی داشت که به تایید مقام معظم رهبری رسید و برخی اجرایی شده و در ادامه نیز سایر موارد اجرا خواهد شد و آنچه در استان اجرا شده براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و بر اساس دخالت اشخاص و سلایق شخصی نیست بلکه مصالح نظام و خط عدالت و انصاف است و خط کلی آن نیز بر اساس برخورد با متخلف و احقاق حق مردم از اطراف مختلف قضایاست و ان‌شاالله در ادامه نیز همین مسیر دنبال خواهد شد.

نماینده مقام‌ معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: همه ما باید از التهاب‌آفرینی پرهیز و از التهاب‌آفرینی دیگران نیز جلوگیری کنیم و هم خود ما به حق، عدل و انصاف تن داده و دیگران را نیز قانع کنیم تا به حق، عدل و انصاف تن بدهند.

محامی ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این خط سیر بتوان مشکلات این روزها را جبران نمود تا فضای بدگمانی و احساس جدایی بین اقوام و مذاهب که خلاف تعالیم اسلامی، مصالح ملی و بین‌المللی است از بین رفته و جبران شود.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های تحصیل و مصادیق تقوا را تلاش برای افزایش علم و معرفت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دانست و عنوان کرد: در ایام پیش رو مناسبت‌های مختلف داریم از جمله رحلت علمای بزرگواری مانند علامه طباطبایی و علامه محمد تقی جعفری که از بزرگان علمای معاصر بودند و سالروز رحلت علامه طباطبایی به عنوان روز کتابخوانی نیز نامگذاری شده است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: شهادت حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و شهادت شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قم از دیگر مناسبت‌های پیش رو می‌باشد.

محامی ادامه داد: سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه روز تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در سال۱۳۶۸ بوده و در ادامه نیز با مناسبت‌هایی از جمله پیشرفت‌ فناوری‌های موشکی، ماهواره بر قائم۱۰۰، موشک‌های قاره‌پیما و نیز توطئه‌های آمریکا در کشور، استان و کشورهای منطقه مواجه هستیم.

وی گفت: علم و معرفت در عرصه فکر و نظر و آمادگی برای جانفشانی در راه خدا دو موتور محرک، دو بال پرواز و دو ستون برای نردبان ترقی فرد و جامعه اسلامی بوده و باید بر اساس این علم و معرفت حرکت و تا پای جان مقاومت کنیم تا به موفقیت فردی و اجتماعی برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به لطف خداوند متعال در کشور ایران شاهد پیشرفت در هر دو عرصه بوده‌ایم به گونه‌ای که افزایش معرفت و شناخت مردم و پایداری و مقاومت‌ آن‌ها سبب پیروزی انقلاب شد و پس از انقلاب نیز با همان معرفت، بصیرت و دشمن شناسی و با همان مقاومت و پایداری در عرصه‌های مختلف بر دشمن غالب شدیم که جنگ هشت ساله تنها یک نمونه آن بود و نه تنها خودمان مقاومت کرده بلکه جبهه مقاومت تشکیل و روز به روز عظمت آن افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمن از این پیشرفت‌ها عصبانی بوده و ما باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن نیفتاده و بلندگوی دشمن قرار نگیریم.

محامی بیان داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی تصویب قانون اساسی ما توسط مجلس خبرگان و سپس نیز تصویب آن با رفراندم و رأی مردم بود به گونه‌ای که محتوا و مضمون این قانون توسط مجتهدان عالی قدری تنظیم و هم در دو مرحله به رأی و انتخاب مردم بوده و تصویب شده زیرا در مرحله اول مردم نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی را انتخاب کردند تا قانون نوشته شود و در مرحله دوم نیز این قانون به رأی مردم گذاشته و سپس با انتخاب آن‌ها تصویب شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر