کپی‌برداری از فراری دست‌ساز 110 میلیارد تومانی در مشهد

تلاش این تیم برای ساخت این فراری ایرانی قابل تحسین است، البته تیم چیتاموتورز در گفتگو با خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرده است که قطعات این خودرو توسط خود تیم تولید شده است.
کپی‌برداری از فراری دست‌ساز 110 میلیارد تومانی در مشهد
کد خبر : ۵۸۱۲۴

طی روز‌های گذشته شاهد رونمایی از LaFerrari Operta دست ساز در مشهد بودیم.

این خودرو توسط چیتا موتورز معرفی و رونمایی شده است. در مراسم رونمایی از این خودرو برخی از مسئولان نیز حضور داشتند.

LaFerrari Operta در واقع یک مدل ماکت فراری LaFerrari است. به عبارتی تیم مشهد با ساخت کیت بدنه و شاسی این خودرو، بدنه لافراری معروف را در ایران مونتاژ کرده است. البته در قسمت عقب موتور فراری وجود ندارد، اما برای این خودرو از موتور شش سیلندر نیسان ماکسیما استفاده شده است.

تلاش این تیم برای ساخت این فراری ایرانی قابل تحسین است، البته تیم چیتاموتورز در گفتگو با خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرده است که قطعات این خودرو توسط خود تیم تولید شده است.

مشکلات پیش روی LaFerrari Operta دست ساز

کار این تیم در ساخت LaFerrari Operta اقدامی قابل تحسین است.

با این حال، نکاتی در این بین وجود دارد. اول از همه، ماکت (به معنی کپی‌های دقیق) از لافراری بار‌ها در تمام نقاط جهان ساخته شده است. اگر در موتور‌های جستجو عبارت «لافراری ماکت» را جستجو کنید، انواع مختلفی از فراری لافراری دست ساز را خواهید دید که توسط افراد مختلف ساخته شده است. برخی از این خودرو‌ها حتی در خانه و گاراژ افراد مونتاژ می‌شوند. البته نسخه‌های ویژه این خودرو نیز به چشم می‌خورد که از موتور ۱۰ سیلندر آئودی بهره می‌برند.

قیمت اکثر این نسخه‌ها با توجه به کیفیت کار انجام شده ۲۰ هزار تا ۱ میلیون دلار اعلام شده است. یعنی نسخه‌های دست ساز لافراری از ۱ تا ۵۵ میلیارد تومان قیمت دارند. تیم ایرانی قیمت لافراری دست ساز خود را دو میلیون دلار (۱۱۰ میلیارد تومان) اعلام کرده است.

البته این خودرو قابلیت ثبت و دریافت استاندارد در ایران را ندارد، بنابراین باید احتمال تجاری سازی پروژه را منتفی دانست. در نتیجه خریداران لافراری دست ساز مشهدی تنها می‌توانند از آن در پیست استفاده کنند. امیدواریم شرایطی برای استعداد‌های واقعی صنعت خودرو در ایران فراهم شود تا این افراد بتوانند سوپراسپرت‌های کاملا داخلی و منحصر به فرد بسازند و به فروش برسانند.

بدیهی است که تمایل مشتریان ایرانی به خرید ابرخودرو‌های تولید داخل بسیار بیشتر از خودرو‌های مونتاژ چینی گمنام خواهد بود. پیاده سازی یک سوپراسپرت با استفاده از کیت بدنه و مقیاس بندی دقیق آن می‌تواند اولین قدم برای تولید یک سوپراسپرت کاملا داخلی با طراحی متمایز باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دیجیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر