۸ خاصیت عجیب چای ماسالا که بدون‌شک نمی‌دانستید

چای ماسالا را می‌توان در خانه هم درست کرد و نوشید و در مهمانی‌ها هم جایگزین چای سیاه کرد. بیایید با هم ببینیم این چای هندی چه خواصی دارد.
۸ خاصیت عجیب چای ماسالا که بدون‌شک نمی‌دانستید
کد خبر : ۵۸۱۳۱

آیا به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه، سالم و انرژی‌بخش برای شروع روز هستید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم چای ماسالا را امتحان کنید!

این چایِ معطر به طور گسترده در سراسر جنوب آسیا مصرف می‌شود و از دم کردن برگ‌های چایِ سیاه با ترکیبی از ادویه‌هایی مانند دارچین، هل، میخک و زنجبیل تهیه می‌شود. چای ماسالا نه تنها طعمی لذیذ و منحصر به فرد را ارائه می‌دهد، بلکه سرشار از خاصیت است و می‌توانید بدون نگرانی هر روز از نوشیدن آن لذت ببرید.

امیدواریم پس از مطالعه این مطلب چای ماسالا را در برنامه نوشیدنی‌های روزانه‌تان بگنجانید و از خواص بی‌شمار آن برای سلامتی استفاده کنید.

۱_ تقویت سیستم ایمنی 
چای ماسالا منبع غنی آنتی اکسیدان است و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. ادویه‌های موجود در چای ماسالا، از جمله زنجبیل، هل و میخک، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند که می‌توانند در مبارزه با عفونت‌ها و ویروس‌ها به بدن شما کمک کنند. 
نوشیدن روزانه یک فنجان چای ماسالا، به ایمن ماندن بدن‌تان در مواجهه با بیماری‌ها کمک زیادی می‌کند.

۲_ کمک به هضم غذا 
به گزارش زی‌سان، ادویه‌های موجود در چای ماسالا برای قرن‌ها در طب آیورودا (کهن‌ترین سیستم پزشکی در جهان) برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شده است. نوشیدن چای ماسالا بعد از غذا می‌تواند به بهبود هضم غذا کمک کند و از مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست و سوء‌هاضمه جلوگیری کند. دارچین موجود در چای ماسالا می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد و سطح قند خون را کاهش دهد، از این رو نوشیدن این چای پرخاصیت به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود. 

۳_ کاهش التهاب
التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله آرتریت، بیماری قلبی و سرطان است. ادویه‌های موجود در چای ماسالا دارای خواص ضد التهابی هستند و می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. به عنوان مثال، میخک حاوی اوژنول (Eugenol) است، ترکیبی که دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند.

۴_ بهبود سلامت قلب 
چای ماسالا می‌تواند با کاهش فشار خون و سطح کلسترول به بهبود سلامت قلب کمک کند. چای سیاه، که پایه چای ماسالا است، حاوی فلاونوئید‌هایی است که به آرامش رگ‌های خونی و بهبود جریان خون کمک می‌کنند. هل، یک عنصر کلیدی در چای ماسالا، فشار خون را کاهش می‌دهد و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

۵_ کمک به کاهش استرس و اضطراب 
رایحه چای ماسالا می‌تواند اثر آرام بخشی بر ذهن و بدن داشته باشد. ادویه‌های موجود در چای ماسالا، به ویژه زنجبیل و هل، دارای خواص ضد اضطراب هستند و می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. پس با نوشیدن یک فنجان چای ماسالا، به آرامش ذهن‌تان کمک کنید! 

۶_ خواص چای ماسالا برای لاغری
خاصیت گرمازایی چای ماسالا، که به دلیل وجود ادویه، در این چای ایجاد می‌شود، به سرعت متابولیسم بدن کمک می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود. وجود فیبر زیاد در این ترکیب، به عنوان یک عامل مؤثر در لاغری و جلوگیری از یبوست، نقش بسیار مهمی دارد. همچنین، چای ماسالا با افزایش تعریق به کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند.

۷_ خواص چای ماسالا برای زنان: تسکین درد قاعدگی 
یکی از فواید کمتر شناخته شده و البته بسیار کاربردی چای ماسالا، کاهش درد قاعدگی و درد پیش از قاعدگی است. ترکیبات و ادویه‌های موجود در چای ماسالا با طبع گرم و استثنایی، تأثیرات آرام‌بخشی روی اعصاب و عضلات دارند و موجب کاهش درد و گرفتگی‌های دوران قاعدگی می‌شوند. 

۸_ نقش چای ماسالا در درمان سرماخوردگی 
به گزارش زی‌سان، چای ماسالا دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و این موضوع چای ماسالا را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت پیشگیری از گرفتگی بینی و سرماخوردگی تبدیل کرده است. میخک و زنجبیل موجود در چای ماسالا، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در درمان سرفه مؤثر است. پس برای ایمن کردن بدن‌تان در برابر سرماخوردگی، روزانه یک فنجان چای ماسالا بنوشید!

منبع: زی‌سان

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر