خداحافظی کی روش با استقلالی معروف؟

اگرچه در مورد کیفیت بازی دوستانه با نیکاراگوئه بحثهای زیادی وجود دارد و برخی منتقدان عقیده دارند این مسابقه با چنین حریف بیکیفیتی نتوانست خواسته های فنی تیم ملی ایران را برآورده کند، اما همین دیدار نازل هم از فوتبال ایران تلفات گرفت.
خداحافظی کی روش با استقلالی معروف؟
کد خبر : ۵۸۲۵

امید ابراهیمی که در این بازی مصدوم و تعویض شده بود، درنهایت مورد معاینه قرار گرفت و مشخص شد 2ماه از میادین دور میماند. به این ترتیب او قطعــا حضور در جامجهانی2022 قطر را از دست خواهد داد. این اتفاق در شرایطی برای ابراهیمی رخ داد که او سالهای گذشته دوران پرفراز و فرودی را پشت سر گذاشته بود. با جدایی کارلوس کیروش، در مقطعی اینطور بهنظر میرسید که او دیگر رنگ تیم ملی را نخواهد دید، هرچند دراگان اسکوچیچ گهگاهی این بازیکن را به اردو دعوت کرد، اما ابراهیمی در برنامههای فنی مربی کروات جایگاه چندانی نداشت.

با بازگشــت کیروش به تیم ملی ایران، شــرایط برای ابراهیمی هم تغییر کرد. مربی پرتغالی بهطور کلــی اعتقاد زیادی به تواناییهای ابراهیمی داشــت؛ تا حدی که او در جامجهانی2018 هم از مهمتریــن بازیکنان تیم ملی ایران بــود و در هر 3دیدار تیم کشورمان در ترکیب اصلی بهکار گرفته شد. با اتکا به همان دادهها و نیز حضور مستمر ابراهیمی در دور جدید تمرینات تیم ملی ایران، بسیاری به این نتیجه رسیدند که امید بار دیگر در جام جهانی2022 در مرکز میدان برای تیم کشورمان به میدان خواهد رفت.

اگر این اتفاق رخ میداد، ابراهیمی 35ساله مسنترین بازیکن تیم ملی ایران در این مسابقات لقب میگرفت اما حاال هافبک پیشین استقالل بهطور همزمان با جامجهانی و نیز این رکورد ویژه خداحافظی خواهد کرد. ابراهیمی یکی از بازیکنان باکیفیت فوتبال ایران در یک دهه گذشته بهشمار میآید که زمانی در استقالل از سوی وینفرد شفر بهعنوان »فرمانده« ملقب شده بود. او درصورت رسیدن به قطر حتما میتوانست به تیم ملی کمک کند، اما بخت یارش نبود. بدرود پیرمرد!

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر