کولاک برف امروز کدام استان‌ها را در بر می‌گیرد؟

سردترین روزهای زمستان در آخرین ماه سال از راه رسید.
کولاک برف امروز کدام استان‌ها را در بر می‌گیرد؟
کد خبر : ۵۸۵۸۰

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز شمال‌غرب ابرناکی، بارش برف و باران و در برخی مناطق وزش باد پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب‌شرق کشور واقع در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و بوشهر به صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه ۱۰ اسفند) به تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، مرکز و نیمه شرقی کشور ادامه دارد؛ همچنین در این روز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۱۱ اسفند) در بخش‌هایی از شمال‌شرق، جنوب و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.
بیشتر بخوانید

روز شنبه (۱۲ اسفند) آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.روز یکشنبه (۱۳ اسفند) در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته ماندگار است.

خلیج فارس امروز و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از فردا (پنجشنبه) تا روز شنبه آینده مواج و متلاطم خواهند بود.

هشدار هواشناسی در مورد کولاک برف در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی کشور همچنین روز گذشته با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد: امروز (چهارشنبه) در شرق گیلان، مازندران، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، نیمه شمالی و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان، کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ارتفاعات استان‌های فارس، سمنان و کرمان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز، قزوین و تهران بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی، ماندگاری هوای سرد، کولاک برف و مه رخ خواهد داد.

روز پنجشنبه (فردا) نیز در شرق مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، کرمان و یزد بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی، ماندگاری هوای سرد، کولاک برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی سبب احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیر‌های برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، احتمال قطعی برق به‌ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها خواهد شد.

سازمان هواشناسی در هشدار خود با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی تاکید کرد که وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، بوشهر و نیمه جنوبی فارس و فردا در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وجود دارد.

در این شرایط اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، سر ریز شدن سدها، صاعقه، کاهش دید در مناطق کوهستانی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و محصولات زراعی و باغی پیش‌بینی می‌شود.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر