چرا قیمت بیت کوین افسار گسیخته صعودی شده ؟

قیمت رمزارز بیت کوین برای اولین‌بار در بیش از دو سال اخیر، از ۶۰ هزار دلار فراتر رفته است.
چرا قیمت بیت کوین  افسار گسیخته صعودی شده ؟
کد خبر : ۵۸۶۵۳

قیمت بیت کوین، به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار، بالاخره پس از دو سال و سه ماه دوباره از مرز ۶۰ هزار دلار فراتر رفت. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته رشد بالغ بر ۶ درصدی را تجربه کرده است و به‌نظر می‌رسد که روند صعودی آن همچنان ادامه دارد.

براساس داده‌های صرافی‌های بزرگ ازجمله بایننس، قیمت بیت کوین از ۶۰ هزار دلار فراتر رفته است و در زمان نگارش این مطلب، در حدود ۶۰,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال در نمودار هفتگی رشد بیش از ۱۳ درصدی و در مقیاس ماهانه، رشد ۳۷ درصدی را تجربه کرده است.

آخرین‌بار در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین به بالای ۶۰ هزار دلار رسیده بود. در آن زمان، پس از این رکورد، روند نزولی این رمزارز آغاز شد و درنهایت قیمت آن با سقوط ۶۷ درصدی، به ۱۹,۲۹۷ دلار رسید.

افزایش قیمت بیت کوین تا حد زیادی تحت تأثیر انتظار موجود برای رویداد Halving یا نصف‌شدن پاداش استخراج هر بلاک در زنجیره بلوکی آن است. با این اتفاق معمولاً موجی از تقاضا برای خرید این رمزارز به‌وجود می‌آید و قیمت بالا می‌رود.

افزون‌براین، موج صعودی بیت کوین در شرایطی رقم می‌خورد که دو روز پیش، صندوق‌های قابل‌معامله (ETF) بیت کوین در ایالات‌متحده رکورد تاریخی حجم معاملات روزانه خود را با رقم ۲.۴ میلیارد دلار شکستند. ۹ صندوق قابل‌معامله بزرگ این رمزارز در روز ۲۸ فوریه نیز برای دومین روز متوالی حجم معاملاتی بالغ بر ۲ میلیارد دلاری داشتند.

گفتنی است که بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین ۶۹ هزار دلار است که به نوامبر ۲۰۲۱ بازمی‌گردد. حالا با توجه به شرایط بازار باید دید که آیا دستیابی به این قیمت و حتی عبور از آن دوباره ممکن خواهد شد یا خیر. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها امری پرریسک محسوب می‌شود و دیجیاتو توصیه‌ای برای معامله در این بازار ندارد.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دیجیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر