تخلیه ده‌ها هزار نفر در استرالیا از بیم آتش‌سوزی مهار ناپذیر

در پی آتش‌سوزی گسترده در ایالت ویکتوریا واقع در جنوب شرقی استرالیا، دستور تخلیه ده‌ها هزار نفر صادر شد.
تخلیه ده‌ها هزار نفر در استرالیا از بیم آتش‌سوزی مهار ناپذیر
کد خبر : ۵۸۶۷۲

 در پی آتش‌سوزی گسترده در ایالت ویکتوریا واقع در جنوب شرقی استرالیا، دستور تخلیه ده‌ها هزار نفر صادر شد. رسانه‌های محلی نیز ضمن تایید این خبر در گزارشی به جزئیات این آتش سوزی پرداختند.

براساس گزارش شبکه‌ای بی سی، در حالی که آتش نشانان در حال مبارزه با آتش‌سوزی در میان یکی از بدترین شرایط آتش‌سوزی در سال‌های اخیر هستند، به حدود ۳۰۰۰۰ نفر دستور تخلیه بخشی از ایالت ویکتوریا داده شده است.

به گفته اداره هواشناسی استرالیا، شرایط گرم، خشک و طوفان باعث ایجاد خطرات آتش‌سوزی شدید و حتی فاجعه آمیز در بخش‌هایی از ویکتوریا و استرالیای جنوبی شده است.

بر اساس گزارش ها، این آتش سوزی مهار نشده تاکنون شش خانه را ویران کرده و بیش از ۲۰۰۰۰ هکتار را سوزانده است.

از طرفی براساس گزارش رویترز، بنا به گزارش ها، آتش سوزی، بخش گسترده‌ای از ایالت ویکتوریای استرالیا را در بر گرفته است. با توجه به شدت آتش سوزی، این ایالت خود را برای مواجهه با بدترین شرایط آتش سوزی طی چهار سال آماده می‌کند.

بنا به گزارش‌های رسانه ای، مدارس، مهد کودک‌ها و باغ وحش‌ها و پارک‌های ملی در ایالت ویکتوریا تعطیل شده اند. با توجه به نزدیکی ایالت ویکتوریا به ملبورن، خطر آتش سوزی ملبورن را هم تهدید می‌کند.

بنا به گزارش‌ها شرایط برای برخی مناطق ایالت ویکتوریا فاجعه بار است و مقامات هشدار داده اند خانه‌هایی که در این مناطق واقع شده اند در امان نخواهند بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر