تعیین دستمزد کارگران به بعد از انتخابات موکول شد

وزیر کار در مورد اعتراض برخی مبنی بر اینکه موفق به دریافت کالابرگ نشده‌اند یادآور شد: ماه اول اختصاص کالابرگ تا تا ۱۷ اسفند است.
تعیین دستمزد کارگران به بعد از انتخابات موکول شد
کد خبر : ۵۸۶۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از هفته آینده آرام آرام جلسات شورای عالی کار را برگزار کنیم. البته جلسات کارشناسی را همکاران ما در معاونت روابط کار برگزار کردند، شاخص‌ها را دارند بررسی می‌کنند امیدواریم آنچه عدل و حق است اتفاق بیفتد. اساس هم بر سه جانبه جانبه گرایی است و امیدواریم به یک تصمیم معقول و مطلوب برسیم بعضا فکر می‌کنند دولت یا وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کند در حالیکه نه دولت حداقل را مشخص می‌کند نه وزارت کار.
 
 سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیک عنوان کرد: همانطور که در بخش‌های قبلی عرض کردم به حمدالله مؤدیان و مردم عزیز و بزرگوار ما از طرح کالابرگ الکترونیکی به احسن وجه استقبال کردند با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده طبق آخرین گزارشی که دیشب از سامانه گرفتیم بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از این طرح تا الان استقبال و کالابرگ خود را خریداری کردند.
 

وی افزود: اگر بخواهیم ضریب ۳.۳ به بُعد خانوار‌ها بدهیم، می‌شود حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزا نفر که تا الان از ۶۰ میلیون نفر از کالابرگ استفاده کردند. پیش بینی ما این است که مابقی مودیان هم به فضل الهی استقبال خواهند کرد و این طرح هم همانطور که گفتم سه ماهه است و ان شا الله در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. 
 
مرتضوی در مورد اعتراض برخی مبنی بر اینکه موفق به دریافت کالابرگ نشده‌اند یادآور شد: ماه اول اختصاص کالابرگ تا تا ۱۷ اسفند است. هر کسی کالابرگ نگرفته به هر کدام از ۲۱۰ فروشگاه سراسر کشور مراجعه کند می‌تواند کالابرگ خود را خریداری کند شاید برخی مراجعه کرده‌اند که در دهک‌های هدف قرار ندارند. یعنی دهک‌شان بالاتر از ۷ است و آن‌ها مشمول نشدند. هر کسی مشمول باشد میتواند کالابرگ را دریافت کند. حدود ۲۰ میلیون خانوار و جمعیتی قریب به ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت کالابرگ هستند.
 
وزیر کار در مورد آخرین وضعیت تعیین مزد گفت: تعیین حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است که متشکل از سه جانبه‌گرایی است نماینده کارگران و کارفرمایان و نمایندگان دولت در آن حضور دارند و وزیر تعاون به عنوان مدیر جلسه را اداره می‌کند. الان وقت فضیلتش هست و باید از هفته آینده آرام آرام جلسات شورای عالی کار را برگزار کنیم.
 
وی گفت: البته جلسات کارشناسی را همکاران ما در معاونت روابط کار برگزار کردند، شاخص‌ها را دارند بررسی می‌کنند امیدواریم آنچه عدل و حق است اتفاق بیفتد.
 
اساس هم بر سه جانبه جانبه گرایی است و امیدواریم به یک تصمیم معقول و مطلوب برسیم بعضا فکر می‌کنند دولت یا وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کند در حالیکه نه دولت حداقل را مشخص می‌کند نه وزارت کار. 
 
شورای عالی کار متشکل از نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت است و برخی شخصیت‌های حقوقی هم در جلسه به عنوان ناظر حضور دارند امیدواریم بتوانیم با توجه به شاخص‌هایی که به دست می‌آید، تصمیم معقول و منطقی بگیریم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر