جریمه باورنکردنی و سنگین دو نانوا در استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: ۲ نانوایی متخلف در شهرستان تویسرکان به علت عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای به پرداخت پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
جریمه باورنکردنی و سنگین دو نانوا در استان همدان
کد خبر : ۵۸۷۲۰

مرضیه یونسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران از محکومیت ۲ نانوایی برای عرضه خارج از شبکه هزار و ۵۵۰ کیسه آرد یارانه‌ای خبر داد.

وی ادامه داد: پرونده عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای ۲ نانوایی در شعبه اول بدوی شهرستان تویسرکان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: پرونده یک نانوایی به دلیل عرضه ۸۳۰ کیسه آرد یارانه‌ای خارج از شبکه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیدگی و شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه توزیع، متخلف را به پرداخت مبلغ سه میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی خاطر نشان کرد: این شعبه، پرونده نانوا دیگر که اقدام به عرضه خارج از شبکه ۷۲۰ کیسه آرد یارانه‌ای کرده بود رسیدگی و با احراز تخلف، متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته یونسی، جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گزارش تخلف ۲ نانوا را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.

وی تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در ۱۰ ماه سال جاری تاکنون را ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره عنوان کرد و گفت: واحد‌های متخلف در این مدت ۲۳ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

یونسی افزود: عدم درج قیمت با ۲ هزار و ۵۷۸ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۷۱، عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۲۷۳ و تقلب با ۹۱۹ فقره پرونده در صدر تخلفات قرار دارند.

وی اظهار کرد: گروه‌های گشت مشترک تعزیرات در قالب هزار و ۵۰ نفر طی ۱۰ ماهه امسال روانه بازار شدند و ۹ هزار و ۵۶ مورد بازرسی انجام دادند که نتیجه آن تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر