بازداشت ۷ نفر به در جریان برگزاری انتخابات توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فارس

یکی از مدیران انجمن صنفی کارگران که در حال تقلب سازمان دهی شده و خرید رأی بود توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان فارس بازداشت شد.
بازداشت ۷ نفر به در جریان برگزاری انتخابات توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فارس
کد خبر : ۵۸۸۸۶

فرماندار اردستان از دستگیری هفت نفر از متخلفان انتخاباتی در اردستان خبر داد.

سیدمحمدهادی طباء زواره ضمن اشاره به رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی در شهرستان اردستان اظهار داشت: با حضور میدانی اعضای شورای تامین شهرستان اردستان و بررسی‌های صورت گرفته از شب گذشته تاکنون هفت نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد دستگیرشده قصد اخلال در نظم عمومی و همچنین بحث تخلفات انتخاباتی و خرید و فروش رأی را داشتند، افزود: این افراد با دستور مقام قضایی دستگیر شدند و اقدامات قانونی در زمینه تخلفات صورت گرفته در خصوص این افراد در حال انجام است.

فرماندار شهرستان اردستان ابراز داشت: تمام تلاش مجموعه هیئت اجرایی، هیت نظارت و شورای تأمین شهرستان کاشان بر این است که انتخابات سالم در اوج امنیت داشته باشیم و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و لازم است طرفداران کاندیدا‌های انتخاباتی قوانین را مد نظر و رعایت کنند.


انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردستان از ساعت هشت صبح آغاز و بر اساس قانون تا ساعت ۱۸ ادامه داشت که با توافق صورت گرفته دو نوبت و تا ساعت ۲۲ تمدید و احتمال تمدید نیز وجود دارد.

یکی از مدیران انجمن صنفی کارگران که در حال تقلب سازمان‌دهی شده و خرید رأی بود توسط دستگاه‌های امنتی و اطلاعاتی استان فارس بازداشت شد.

پیشتر از این و در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۲ سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرده بود که حدود ۲۰۰ تذکر انتخاباتی در سراسر استان صادر شده است، اما ۲ مورد هم پرونده تشکیل شده است تا با کسانی که قانون را رعایت نکرده‌اند، برخورد شود. افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند، قطعاً صلاحیت این را ندارند که به جایگاه قانون‌گذاری کشور برسند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه بیشتر تخلفات شامل تبلیغات زودهنگام می‌شده است، گفت: مواردی که باید توسط نامزد‌ها رعایت می‌شده است، در دفترچه‌ای در اختیار تمام ستاد‌ها قرار داده شد و طبق آن به متخلفین تذکر و با آن‌ها برخورد می‌شود. حالا هم به نامزدها، هشدار می‌دهم که دقت کنند اگر خطایی صورت بگیرد، هم خود نامزد و هم ستاد او مسئولیت کیفری دارند. این طور نیست که اگر خطایی در سطح شهر اتفاق بیفتد، بگویند طرفدار ما بوده و به ما مربوط نیست. قطعا مطابق قانون، هم نامزد و هم ستاد او باید پاسخگوی اتفاقات باشند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر