انتخابات تهران به دور‌دوم کشیده می‌شود

جوهری: احتمال این وجود دارد که تعدادی از این نمایندگان به دور دوم رقابت بروند.
انتخابات تهران به دور‌دوم کشیده می‌شود
کد خبر : ۵۸۹۸۵

سيدعباس جوهری، رئيس ستاد انتخابات استان تهران در برنامه ايران امروز گفت: با دستور وزیر کشور نزدیک 200 روز درگیر امر انتخابات بودند که در استان تهران همه برنامه ها بر اساس تقویم اعلامی انجام و نتیجه این تلاش منجر به حضور مردم پای صندوق ها شد.

وی افزود: یک واقعیت این است که انتخابات تفاوتهایی با سال های قبل داشت، دشمنان در پی ناامیدی مردم بودند و مقام معظم رهبری فرمودند دشمن توپخانه های خود را سمت انتخابات تنطیم کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: با تاکیدا رهبرمعظم انقلاب و استفاده از 4 راهبرد در انتخابات محقق شد. امنیت و رقابت و مشارکت و سلامت را در فرآیند انتخابات دیدیم.

جوهر اظهار کرد: با وجود تهدیدات رقابت و امنیت خوبی داشتیم با وجود شبهات امسال در این دوره 68 درصد کاندیداها تایید صلاحیت شدند.

وی مطرح کرد:  انتخابات رقابتی بود و پیش ثبت نام ها 3 برابر دوره های قبل کاندید داشتیم و تنور انتخابات گرم بود. طبق قانون این احتمال وجود دارد که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

 رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان ها 4 حوزه تعیین تکلیف شده است؛ در حوزه انتخابیه تهران ، ری شمیرانات و پردیس و اسلامشهر هنوز تعیین تکلیف نشده و 30 نفر اول منتخبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این 5 شهرستان اعلام شده اند.

جوهری  در پایان‌خاطر نشان کرد: احتمال این وجود دارد که تعدادی از این نمایندگان به دور دوم رقابت بروند و در این صورت اردیبهشت ماه با تایید شورای نگهبان و تعیین وقت از سوی وزارت کشور دور دوم انتخابات را خواهیم داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
برنا
مجله زندگی
ارسال نظر