اگر برای عید قصد سفر جاده‌ای دارید، این ۹ توصیه کلیدی را جدی بگیرید

«انسان» عامل اصلی تصادفات جاده‌ای است و بهتر است با درنظرگرفتن چند نکته ساده و حیاتی، جان عزیزان‌تان و خودتان را به خطر نیندازید.
اگر برای عید قصد سفر جاده‌ای دارید، این ۹ توصیه کلیدی را جدی بگیرید
کد خبر : ۵۹۰۷۷

خبرگردون | اگر قصد دارید تعطیلات سال نو را در داخل کشور سفر کنید و برای گذراندن نخستین روز‌های ماه بهار می‌خواهید با اتومبیل شخصی خود با خانواده راهی جاده‌ها شوید، حتماً این ۹ نکته طلایی را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه جاده های بسیار زیبایی در کشور وجود دارد و هر ساله در فصل بهار برخی مناطق همچون سفر به نقاط دیدنی مازندارن و گیلان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است، داشتن یه راهنمای سفر می تواند بسیار راهگشا باشد.

در سایت آمریکایی nationwide، درباره سفر جاده‌ای و نکاتی که در این سفر باید در نظر گرفت آمده است: چه در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر خارجی هستید و چه صرفاً قصد دارید برای تعطیلات آخرهفته و یا سال نو، سفر جاده‌ای چندروزه را تجربه کنید، باید برای جلوگیری از هر پیشامد غیرمنتظره‌ای برنامه‌ریزی کنید.

فراموش نکنید که سفر‌های جاده‌ای استرس و چالش‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین ما در این مطلب سعی داریم با بیان ۹ توصیه مهم، شما یک سفر ایمن و موفق را داشته باشید.

۱.     از قبل برای سفر آماده شوید
۲.     میان‌وعده‌های سالم را فراموش نکنید چرا که مسمومیت غذایی درسفر می تواند بسیار شایع باشد 
۳.     هیدراته بمانید و آب را فراموش نکنید
۴.     پیش از سفر، مسیر را چک کنید
۵.     برای استراحت‌های کوتاه هم برنامه‌ریزی داشته باشید
۶.     شب قبل از سفر خوب بخوابید و به‌عنوان راننده هوشیار باشید
۷.     برنامه‌ای برای سرگرمی کودکان خود داشته باشید
۸.     بودجه نهایی را همان ابتدا مشخص کنید
۹.     باعجله رانندگی نکنید و به‌موقع حرکت کنید

آمادگی برای سفر
منظور از اینکه از قبل برای سفر آماده باشید، آن است خودرو خود را برای کنترل قطعات اصلی و تعمیرات احتمالی نزد مکانیک ببرید تا روان و بدون استرس رانندگی کنید. حتماً به فکر تعویض روغن ماشین خود باشید؛ کولر یا بخاری را چک کنید؛ لاستیک‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که جعبه‌ابزار شما کامل است.

به‌عنوان راننده توصیه می‌شود که حداقل ۲ شب متوالی ۷ ساعت بخوابید تا انرژی لازم را داشته باشید. بهتر است سفر جاده‌ای خود را صبح زود آغاز کنید؛ نه شب‌هنگام و بعد از یک روز کاری خسته‌کننده. در طول مسیر حتماً و به‌طور منظم استراحت کنید و تقریباً هر ۱۵۰ کیلومتر یا هر ۲ ساعت رانندگی، یک‌بار کامل توقف کنید، غذا بخورید و یا چیزی بنوشید.

بیشتر بخوانید:

سفر به گیلان را با چه غذاهایی خوشمزه‌تر کنیم ؟

مسافران نوروز بدانند | در این استان چادرزدن ممنوع شد

شناسایی کامل مسیر

حتی اگر مسیر را به‌خوبی می‌شناسید، پیش از سفر حتماً یک‌بار شرایط جاده را بررسی و محاسبه کنید که چقدر در راه هستید و کجا می‌توانید استراحت کنید. حتماً با اپلیکیشن‌های مخصوص بهترین مسیر را انتخاب کنید تا از ترافیک‌های خسته‌کننده فرار کنید. 

همچنین از قبل باک اتومبیل خود را پر و پیش از آغاز سفر چک کنید که در صورت نیاز کجا می‌توانید دوباره بنزین بزنید. فراموش نکنید که فراموشی این نکته می‌تواند هم هزینه‌تان را بالا ببرد و هم شما را به دردسری عظیم بیندازد.

یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر‌های جاده‌ای این است که هر دو ساعت از ماشین خود پیاده شوید، پا‌های خود را دراز کنید و حرکات کششی انجام دهید. 

این نکته را به‌خاطر بسپارید که «انسان» عامل اصلی تصادفات جاده‌ای است و بهتر است با درنظرگرفتن همین نکات ساده و حیاتی، جان عزیزان‌تان و خودتان را به خطر نیندازید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر