آخرین خبر از صدور احکام رتبه بندی معلمان و ترمیم حقوق فرهنگیان

در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش تاکید شد:همه همکاران جدیدالاستخدام که از مهرماه ۱۴۰۱ بکارگیری شدند و همه همکاران مهرآفرین نیز مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند.صدور احکام استخدامی نیروهای جدید الاستخدام برای اعمال در حقوق آبان‌ماه و تسریع در اجرای قانون ترمیم حقوق و صدور احکام همکاران ظرف ۷۲ ساعت آینده نیز از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مورد تاکید واقع شد.
کد خبر : ۵۹۲۸

در جلسه امروز هیئت ممیزه مرکزی با هیئت‌های ممیزه استان‌ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بر فرآیند تعیین امتیاز نهایی و رتبه نهایی مشمولان آنهم با جدیت، سرعت و دقت که باید توسط هیات‌های ممیزه و کارگروه‌های ذیربط دنبال شود، تاکید شد.

همچنین تعیین امتیاز نهایی و رتبه ۱و ۲ در ادارات مناطق و شهرستانها، تعیین امتیاز نهایی و رتبه ۳ در ادارات استان، تعیین امتیاز نهایی و رتبه ۴ و ۵ توسط هیات ممیزه مرکزی نیز از دیگر نکات تاکید شده در جلسه مذکور بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، جهت جلوگیری از تضییع حقوق فرهنگیان، بر رعایت مفاد مقرر در قانون و آیین‌نامه اجرایی آن در فرآیند رتبه‌بندی تاکید شد. همچنین در این جلسه تاکید شد که همه همکاران جدیدالاستخدام که از مهرماه ۱۴۰۱ بکارگیری شدند و همه همکاران مهرآفرین نیز مشمول رتبه‌بندی می شوند.

بر اساس این گزارش، صدور احکام استخدامی نیروهای جدید الاستخدام برای اعمال در حقوق آبانماه و تسریع در اجرای قانون ترمیم حقوق و صدور احکام همکاران ظرف ۷۲ ساعت آینده نیز از دیگر نکاتی بود که مورد تاکید واقع شد.

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان کانال بزرگ پیگیری مطالبات فرهنگیان نوشت:درخصوص بررسی پرونده الکترونیکی رتبه بندی همکاران نکاتی را جهت اطلاع به شرح زیر خدمت عزیزان اعلام می نمائیم:
در مرحله اول، مدارک بارگذاری شده همکاران توسط مدیران مستقیم مورد بررسی قرار گرفته و نمره گذاری شده است.
تبصره: نمره ثبت شده، شامل: خوداظهاری همکاران، سوابق کاری، ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، ارزشیابی سالانه که توسط سیستم محاسبه شده است و نمره مدیر براساس جدول اختصاص نمرات به مستندات می باشد.
در مرحله دوم، ارزیابان حرفه ای که توسط مرکز و ادارات سنجش آموزش دیده اند ارزیابی الکترونیکی پرونده همکاران را با دقت لازم براساس نمرات مرحله اول و مستندات بررسی و درصورتی که مغایرتی در نمره و مستندات نباشد، تایید می نمایند.
تبصره: دراین مرحله ارزیابی به صورت کشوری و کاملاً تصادفی صورت خواهد گرفت و ارزیابی پرونده همکاران هر استان توسط ارزیابان استان های دیگر انجام خواهد شد. لذا همکاران ارزیاب استان و شهرستان هیچ گونه دخالتی در پرونده همکاران استان و شهرستان خود نخواهند داشت.
 در مرحله سوم، هیات های ممیزه کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به اختصاص رتبه به همکاران براساس نمرات مرحله اول و دوم اقدام می نمایند و نتیجه به اطلاع همکار رسانده می شود.
تبصره: چنانچه همکاری نسبت به رتبه اعلام شده معترض باشد، اعتراض خود را در سامانه ثبت می نماید که مجدداً مورد بررسی خواهد گرفت.
 در نهایت احکام همکاران براساس رتبه استحقاقی دریافت شده توسط امور اداری صادر خواهد شد.

تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان

بر اساس اخرین اخبار رتبه بندی معلمان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از ارزیابی و اعلام نظر روی پرونده رتبه‌بندی ۶۹۹ هزار نفر از مشمولان از سوی مدیران مدارس و واحدهای اداری این وزارتخانه خبر داد و گفت که هیئت‌های ممیزه از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

  رتبه‌ بندی معلمان که جزو مطالبات بر زمین مانده معلمان در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود، طی دو سال اخیر با طی فرآیندهای قانونی در دولت و مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفت، اما هنوز به مرحله اجرای سراسری نرسیده و طی فرآیندهای مربوط به رتبه‌بندی همچنان در وزارت آموزش‌وپرورش ادامه دارد.

اما قانون رتبه‌بندی معلمان چه فرآیندی را طی کرده و اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ دولت دوازدهم، رتبه‌بندی معلمان را در قالب لایحه‌ای در روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که کلیات آن هجدهم خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. در پی تغییرات قابل توجه لایحه مذکور از سوی نمایندگان مجلس و عدم تأمین بار مالی آن، ماه‌ها در مجلس معطل ماند و یک‌مرتبه نیز از سوی شورای نگهبان رد و دوباره به مجلس بازگشت.

 

با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، قانون رتبه‌بندی معلمان در روز شانزدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس مجلس برای اجرا به دولت و ۲۳ اسفندماه از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

بر اساس شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی که در نیمه دوم مردادماه منتشر شد، مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در نخستین گام موظف به طراحی سامانه رتبه‌بندی شد تا معاونت برنامه‌ریزی تمام فرآیندهای مربوطه را از طریق این سامانه دنبال کند. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش نیز عهده‌دار تشکیل هیئت‌های ممیزه برای احراز شایستگی‌های معلمی در سراسر کشور شد.

سامانه رتبه‌بندی معلمان نیز از ۲۶ مردادماه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریورماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام کردند.

از روز جمعه، ششم آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس برای اظهارنظر، ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشمولان رتبه‌بندی باز شد و این مهلت تا دوازدهم آبان ماه ادامه داشت. همزمان دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال شد تا به‌طور موازی هم مدیران اظهارنظر و هم ارزیابان حرفه‌ای ورود کنند.

پس از آن در شانزدهم آبان ماه جاری بود که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه‌های اجرایی و تخصصی هیئت‌های ممیزه قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را نیز ابلاغ کرد که به‌موجب آن در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه‌ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام شود.

ارزیابی مستندات ۶۹۹ هزار معلم از سوی مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری

صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش که حدود دو هفته است از معاونت تربیت‌بدنی به معاونت توسعه منابع وزارتخانه آمده، در جدیدترین اظهار نظر خود پیرامون اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، می‌گوید: «ظرف دو هفته‌ اخیر علاوه بر خوداظهاری و تأیید نهایی فرم‌های ثبت‌نامی توسط مشمولان، مدیران مدارس، امور اداری و گروه‌های ارزیابی شامل ارزیابان حرفه‌ای، گزینش و حراست، مدارک، مستندات، شایستگی‌ها و صلاحیت‌های مشمولان را بررسی کرده‌اند.»

وی با ابراز رضایت از طی فرآیند مربوط توسط عوامل مربوط می‌افزاید: «تاکنون مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری درخصوص ۶۹۹ هزار و ۲۷۶ معلم اظهارنظر کرده‌اند. همچنین ۴۳ هزار و ۱۹۰ نفر توسط ارزیابان حرفه‌ای، ۲۴۶ هزار و ۹۴ نفر توسط گزینش و ۲۶۸ هزار و ۳۷۴ نفر توسط حراست ارزیابی و بررسی شده‌اند.»

هیئت‌های ممیزه از حالا نسبت به تعیین امتیاز نهایی اقدام کنند

ستاری فرد ادامه می‌دهد: « برای تسهیل و تسریع امور به موازات طی فرآیندهای ارزیابی، ضروری است هیئت‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی موضوع تبصره ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی و بخشنامه ابلاغی وزارت، از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.»

دیون شدن مطالبات رتبه بندی معلمان صحت ندارد

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان یوسف نوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآنی دانش‌آموزان ویژه مدارس استعدادهای درخشان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در ارتباط با عدم پرداخت معوقات ملعمان در طرح رتبه‌بندی اظهار داشت: زمزمه دیون شدن مطالبات معلمان در 6 ماهه دوم سال گذشته صحت ندارد و فرهنگیان عزیز از این بابت خیالشان راحت باشد چون اعتبار طرح ر‌تبه‌بندی تامین شده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسام
ارسالی در
یه چس قرون میخوان اضاف کنن از هفت خان رستم میگذره.اشتباه از ما معلماست که کیلویی نمره میدیم.بقیه ارگان ها که هر 6 ماه افزاایش دارن عین معلما از کلی مرحله باید بگذرن؟
معلم
ارسالی در
با سلام یک سال است با این وعده ها معلمهارو سرکار گذاشتین 72ساعت که سهل است تا 72 روز هم این احکام صادر نخواهند شد
ناشناس
ارسالی در
وای هنوز ادامه داره @@@
ناشناس
ارسالی در
خبرهای دروغ،بس کنید تو رو خدا سال تمام شد همین جور ادامه بدید عمر ماهم تمام میشه این رتبه بندی اجرا نمیشه
آشنا
ارسالی در
سلام چرا رتبه بندی شامل نیروهای خدماتی نمیشه. مگه نیروهای خدماتی جز آموزش وپرورش نیستن. درصورتی که بیشترین زحمت رامیکشند.