نسل Z ، دلیل اصلی رشد عجیب بیت‌کوین

سرگئی نظروف، بنیانگذار چین‌لینک، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که هجوم سرمایه‌گذاران جدید به بازار بیت‌کوین از تغییر وضعیت سیستم مالی جهانی سرچشمه می‌گیرد.
نسل Z ، دلیل اصلی رشد عجیب بیت‌کوین
کد خبر : ۵۹۳۱۳

قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است.

به گزارش بنکر، روند اخیر قیمت این رمزارز باعث ایجاد بحث‌هایی در بین رهبران صنعت در مورد علت علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به حوزه کریپتو، شده است.

سرگئی نظروف، بنیانگذار چین‌لینک، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که هجوم سرمایه‌گذاران جدید به بازار بیت‌کوین از تغییر وضعیت سیستم مالی جهانی سرچشمه می‌گیرد.

وی پیش‌بینی می‌کند که توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی، آینده مالی جهان را تشکیل می‌دهد.

آماده باش برای توکنیزه کردن دارایی‌ها
نظروف تاکید کرد که موسسات مالی بزرگ در حال آماده شدن برای توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی هستند.

به همین ترتیب، لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک (BlackRock) نیز معتقد است که توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ با پتانسیل تغییر نحوه مدیریت دارایی‌ها است.

در همین حال، به گفته رابرت کندی جونیور (Robert Kennedy Jr)، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، عامل مهم دیگری که باعث علاقه سازمان‌ها به بیت کوین می‌شود، نقش محافظتی آن در برابر تورم است.

به نوشته رمزارز، کندی خاطرنشان کرد که عملکرد اخیر قیمت بیت کوین، اعتبار آن را به عنوان سپری در برابر تمایلات بانک‌های مرکزی به چاپ پول بیشتر (که منجر به تورم می‌شود) تقویت کرده است.

او همچنین به اهمیت ماهیت آزاد تراکنش‌های بیت کوین اشاره و آن را به آزادی بیان تشبیه کرد.

در نهایت، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) اظهار داشت که پتانسیل رشد بیت کوین همچنان موجب جذب تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران خواهد شد.

به گفته وی، نسل بومر (متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴) که ۸۵ تریلیون دلار از ثروت جهانی را در اختیار دارند، می‌توانند از طریق صندوق‌های ETF وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بیت کوین شوند.

او عنوان کرد که بیش از نیمی از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری می‌توانند این فرآیند را تسهیل کنند. نووگراتز همچنین بیان داشت که ارزش بازار بیت کوین ممکن است در آینده از طلا پیشی بگیرد.

وی این پیش‌بینی را بر اساس رفتار نسل‌های جوان‌تر، به‌ویژه نسل Z (متولدین ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰) و نسل Y (متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵)، که بیت‌کوین را به دارایی‌های سنتی مانند طلا ترجیح می‌دهند، انجام داده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر