با این ۸ ماده مقوی برای پوست با پیری خداحافظی کنید

برنامه روزانه مراقبت از پوست شما باید حاوی ویتامین C نیز باشد. این آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به کلاژن سازی نیز کمک می‌کند. این ماده در سرم ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها یافت می‌شود و برای انواع تایپ پوستی بی خطر است. اما ممکن است در برخی موارد منجر به سوزش پوست شود.
با این ۸ ماده مقوی برای پوست با پیری خداحافظی کنید
کد خبر : ۵۹۳۸۸

پیری پوست و بروز چین و چروک امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است که با بالا رفتن سن، کاهش کلاژن سازی و توانایی طبیعی پوست برای تجدید سلول‌ها و جایگزینی سلول‌های جدید اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به استفاده از محصولات پوستی و مراجعه به متخصصان پوست و زیبایی روی می‌آورند. در حالی که برخی از مواد می‌توانند چین و چروک پوست را کاهش دهند و ظاهری جوان‌تر به آن ببخشند، برخی دیگر نیز ممکن است این چین و چروک‌ها را بدتر کنند. به همین منظور ما بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست را در این مطلب جمع آوری کرده ایم که در ادامه می‌خوانید:


۱- رتینول
به گزارش راهنماتو، رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که به عنوان یک عنصر ضد پیری و چین و چروک در محصولات جوان کننده پوست یافت می‌شود. این ماده تولید کلاژن و گردش سلولی را افزایش داده، پوست را حجیم می‌کند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. با مقادیر کمی رتینول آغاز کنید و در صورت عدم حساسیت و تحمل پوست، مقدار آن را افزایش دهید. رتینول می‌تواند منجر به خشکی، لایه برداری و قرمزی پوست شود؛ بنابراین در صورت استفاده از محصولات پوستی حاوی رتینول، استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب را فراموش نکنید.

۲- ویتامین C
برنامه روزانه مراقبت از پوست شما باید حاوی ویتامین C نیز باشد. این آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به کلاژن سازی نیز کمک می‌کند. این ماده در سرم ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها یافت می‌شود و برای انواع تایپ پوستی بی خطر است. اما ممکن است در برخی موارد منجر به سوزش پوست شود. استفاده از یک محصول مناسب پوست حاوی ویتامین C نه تنها از علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های پیری جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند به معکوس کردن روند پیری پوست نیز کمک کند. محصولات حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین C به جلوگیری از تخریب کلاژن و افتادگی پوست ناشی از اثرات منفی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

۳- هیالورونیک اسید
یکی دیگر از ترکیبات موثر در از بین بردن چین و چروک‌های پوستی هیالورونیک اسید است. این ماده به طور طبیعی در چشم ها، مفاصل و پوست تولید می‌شود و به هیدراته شدن و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. این ماده همچنین در محصولات مراقبت از پوست ضد پیری به عنوان یک ماده مرطوب کننده موضعی استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید موجب جذب رطوبت به پوست شده و چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهد.

۴- نیاسینامید
نیاسینامید که با نام نیکوتینامید نیز شناخته می‌شود، فرم آمیدی از ویتامین B۳ است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود. این محصول پوست را روشن می‌کند، از علائم پیری جلوگیری می‌کند و بیماری‌هایی مانند اگزما یا آکنه را درمان می‌کند.

۵- پپتید‌ها
پپتید‌ها یکی دیگر از مواد ایده آل برای ترمیم آسیب‌های پوستی مرتبط با افزایش سن هستند. این زنجیره‌های اسید آمینه کوتاه به ساخت کلاژن و الاستین کمک می‌کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند و چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهند.

۶- آلفا هیدروکسی اسید‌ها (AHAs)
آلفا هیدروکسی اسید‌ها یکی دیگر از مکمل‌های مفید در روتین‌های مراقبت از پوست هستند. این لایه بردار‌های شیمیایی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و پوستی صاف‌تر و جوان‌تر برای شما به ارمغان می‌آورند. با این حال، ممکن است در برخی موارد منجر به خشکی، لایه برداری و قرمزی پوست شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پس از استفاده از محصولات پوستی حاوی این ماده از مرطوب کننده‌ها و محصولات ضد آفتاب استفاده کنید. بسته به نوع AHA، ممکن است شاهد نتایج متفاوتی باشید. میزان لایه برداری به نوع و PH آلفا هیدروکسی اسید و سایر ترکیبات موجود در محصول بستگی دارد.

۷- بتا هیدروکسی اسید‌ها (BHAs)
بتا هیدروکسی اسید‌ها نیز به طور مشابه در از بین بردن سلول‌های مرده پوست، پاکسازی منافذ، جلوگیری و کاهش چین و چروک موثر هستند. محصولات حاوی BHA برای پوست‌های چرب بسیار مفید هستند؛ این ماده به کاهش تولید چربی و تجمع سبوم کمک می‌کند و احتمال بروز آکنه را کاهش می‌دهد.

۸- اسکوالان
استفاده از روغن‌های مغذی به عنوان آخرین مرحله در رژیم مراقبت از پوست مطرح می‌شود. این روغن‌ها با مسدود کردن پوست از از دست رفتن رطوبت جلوگیری می‌کند. اسکوالان با تقلید از روغن طبیعی پوست، برای انواع پوست مناسب است. تحقیقات نشان می‌دهند خواص ضد التهابی اسکوالان ممکن است به کاهش قرمزی، تورم، آکنه و جلوگیری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما نیز کمک کند. علاوه بر این، از پوست در برابر در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب اکسیداتیو ناشی از عوامل محیطی مانند اشعه UV و آلودگی محافظت کرده و به جلوگیری از پیری زودرس و حفظ ظاهر سالم پوست کمک می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر