بلاتکلیفی گسترده بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام از بلاتکلیفی یک ساله پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گلایه کرد.
بلاتکلیفی گسترده بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری
کد خبر : ۵۹۴۷۴

از آزمون سردفتری ۱۴۰۱ حدود ۱۵ ماه می‌گذرد، اما پذیرفته شدگان بعد از گذشت حدود یکسال همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شهروند خبرنگار ما به نمایندگی از تمامی پذیرفته شدگان این آزمون پیامی ارسال کرده و به شرح مشکلاتی که بر سر راه آن‌ها قرار دارد پرداخته و از مسئولان درخواست رسیدگی کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار

باسلام، در پی مسائل مطروحه در موضوع موانع به وجود آمده برای پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ که نزدیک به ۱۵ ماه از زمان برگزاری این آزمون گذشته است و باز هم بلاتکلیفی و گلایه پذیرفته‌شدگان این آزمون ادامه دارد. مسائلی که پذیرفته شدگان را رنجیده خاطر کرده است شامل درجه بندی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ مشخص نبودن فرآیند کار آموزی تا ابلاغ و چگونگی آغاز به خدمت پذیرفته‌شدگان است؛ که همگی بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین مفسر آن است و همچنین بر خلاف نص صریح قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که ایجاد هر گونه محدودیت را به هر عنوانی صراحتاً ممنوع اعلام کرده، اما با استناد به آیین‌نامه‌ای که ماه‌ها بعد از آزمون سردفتری به تصویب رسیده است اقدام به عدم اجرای کامل قانون کرده‌اند.

عدم‌تعیین‌تکلیف پذیرفته‌شدگان این آزمون پس از گذشت بیش از یک سال، اضافه کردن فرایند‌های غیر‌شفاف و اعلام مصاحبه‌های علمی مجدد در سامانه کاتب و عدم شروع کار آموزی، مشکلاتی است که پذیرفته‌شدگان این آزمون با آن روبه‌رو هستند.

 

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر