گیاهان آپارتمانی مفید برای سلامتی را بشناسید

در هر خانه، اداره، مغازه و هر محیط سرپوشیده حداقل یک یا دو گیاه آپارتمانی دیده می‌شود.
گیاهان آپارتمانی مفید برای سلامتی را بشناسید
کد خبر : ۵۹۵۲۶

1- گیاه گندمی

 گیاه گندمی یا عنکبوتی یکی از ارزان ترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که با نگهداری از آن به راحتی می توانید هوای محل زندگی خود را از هر گونه آلودگی اعم از بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن تصفیه کنید. این گیاه به سرعت پا می گیرد، برگ می دهد و گلدار می شود و نگهداری از آن برای افرادی تازه کار بسیار مناسب است.

2- گل سنسیو

کاکتوس رشته مرواریدی یا گل سنسیو گیاهی از خانواده ساکولنت ها است که شباهت زیادی به رشته های مروارید دارد. این گیاه آویزی زیبا و همیشه سبز عمری چندین ساله دارد و رشد سریع آن موجب می شود تا در کمترین زمان شاهد یک گلدان پر از دانه های مروارید سبز رنگ و زیبا باشید. گل سنسیو قادر است سموم موجود در هوا را از بین برده و از این طریق به حفظ سلامتی شما کمک کند. علاوه بر این، به عنوان نماد خوش شانسی نیز شناخته می شود.

3- رزماری

نگهداری از یک گلدان گل رزماری یکی از ساده ترین راه ها برای خوشبو کردن فضای خانه و آشپزخانه است. این گیاه بوته ای نسبتا مقاوم علاوه بر طعم و بوی خوش، فواید بسیاری در درمان بیماری ها دارد که از جمله آنها می توان به بهبود اعصاب، تنظیم قند خون، کنترل فشار خون، درمان بیماری های کبد و درمان یبوست اشاره کرد.

4- پاپیتال

گل پاپیتال یا پیچک انگلیسی یک گیاه آویزی محبوب و همیشه سبز است که برگ های کوچک با بریدگی هایی در اطراف دارد و در دسته گیاهان مقاوم قرار می گیرد. این گیاه  با تصفیه فرمالدئید موجود در مواد شوینده، بهبود کیفیت هوا و کاهش مونوکسید کربن به بهبود سلامتی شما کمک می کند. این ویژگی ها پاپیتال را به یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در اتاق خواب تبدیل کرده است. با این حال، از آنجایی که برگ های این گیاه سمی است، توصیه می کنیم اگر در منزلتان فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، از نگهداری آن خودداری نمایید.

5- اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان جهان است که رایحه بی نظیر آن خوابی آرام و عمیق برای شما به ارمغان می آورد. این گیاه همچنین قادر است سردرد، افسردگی و استرس را تسکین دهد و در حال حاضر به عنوان یک گیاه محبوب در طب سنتی و حتی طب مدرن شناخته می شود. جالب است بدانید خواص شگفت انگیز این گیاه به همین چند مورد محدود نمی شود و از جمله دیگر فواید آن می توان به جلوگیری از ایجاد عفونت و زخم، رفع بیخوابی، کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و بهبود دردهای خفیف اشاره کرد.

6- سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده نام گیاهی با شاخ و برگ های مواج و ظاهری شبیه به لانه پرندگان است که در مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام، گلخانه و تراریوم بخوبی رشد می کند. این گیاه رطوبت دوست به شکل آویزی و گلدانی نگهداری می شود و برخلاف اغلب سرخس ها که برای رشد به نور زیاد نیاز دارند، قادر است نور کم را بخوبی تحمل کند و با از بین بردن آلاینده هایی مانند فرمالدئید، تولوئن و تری کلرواتیلن، می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند.

7- نخل شامادورا

نخل شامادورا  گیاهی زیبا و دوست داشتنی با ظاهری ظریف، باریک و کوچک است که برگ‌هایی به رنگ سبز تیره و ساقه هایی روشن دارد. این گیاه نگهداری فوق العاده آسانی دارد و با فراهم بودن حداقل شرایط می تواند به زندگی خود ادامه دهد. نخل شامادورا علاوه بر ظاهر زیبا قادر است هوای اطراف را از هر گونه آلودگی تصفیه و از این طریق به حفظ سلامت شما کمک کند.

8- پتوس

پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی با شاخه های آویزان و برگ های قلبی شکل است که  علاوه بر زیبایی، مقاومت بسیار بالایی دارد و نگهداری از آن نیز آسان است. این گیاه یکی از  بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز است که سرعت عمل بالایی در تصفیه هوا دارد و در یک آزمایش توانست سطح کربن دی اکسید محیط را به میزان 6.5 درصد (از PPM 454 به PPM 425) کاهش دهد. پتوس به راحتی از بین نمی رود و قادر است خود را با شرایط محیطی مختلف وفق دهد.

9- ارکیده

ارکیده یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل نگهداری دشوار، بسیاری از مردم از نگهداری آن اجتناب می کنند. این گیاه حیرت انگیز شکوفه های رنگارنگ و بزرگی دارد که با وجود بیش از 20 هزار گونه مختلف از نظر تنوع در صدر جدول گیاهان قرار دارد. این گل علاوه بر بهبود کیفیت هوا، قرن هاست در طب چینی به عنوان گیاه درمان کننده تب شناخته می شود.

10- برگ‌انجیری

گیاه برگ انجیری یا پنیر سوئیسی یکی از گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است که به دلیل برگ های بزرگ و سوراخ دارش با اسم پنیر سوسیسی شناخته می شود. این گیاه محبوب بسیار مقاوم است و در هنگام بلوغ میوه‌های آب‌داری تولید می کند که طعم آنها ترکیبی از موز و آناناس است. نگهداری از گیاه برگ انجیری برای افرادی که به بیماری های تنفسی حساس به هوای خشک، مبتلا هستند توصیه می شود. زیرا این گیاه رطوبت محیط را افزایش داده و از این طریق به بهبود این بیماری کمک می کند. 

 

منبع:راهنماتو 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر