چگونه عمر لپ تاپ را بیشتر کنیم ؟

برای بیشتر مردم که از لپ تاپ استفاده می‌کنند کمتر پیش می‌آید که به فکر سالم ماندن یا عمر لپ تاپشان باشند اما واقعیت این است که نحوه نگهداری از لپ تاپ تاثیر بسزایی در عمر مفید این دستگاه خواهد داشت.
چگونه عمر لپ تاپ را بیشتر کنیم ؟
کد خبر : ۵۹۵۳

 به خصوص اینکه با افزایش قیمت دلار قیمت این دستگاه هم بالا رفته و قدرت خرید کاهش پیدا کرده است.

نکاتی برای افزایش طول عمر لپ تاپ

    - مدت زمان شارژ لپ تاپ را کنترل کنید: یکی از اولین مسائلی که در افزایش طول عمر لپ تاپ موثر است، کنترل مدت زمانی است که دستگاه را به شارژ زده‌اید.

    - هیچ گاه لپ تاپ را تا صبح در حال شارژ نگه ندارید. یک نوسان کوچک برق می‌تواند باعث ایجاد اختلالات الکترونیکی بسیاری در لپ تاپ شود.

    - اگر از لپ تاپ استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید: برای افزایش طول عمر لپ تاپ باید استفاده از حالت استندبای و خواب را فراموش کنید. متاسفانه بسیاری از کاربران عادی توجهی به این مسئله نداشته و ساعت‌های زیادی لپ تاپ روشن را به حال خود رها می‌کنند. تداوم استفاده از حالت استندبای نه تنها مصرف انرژی زیادی برای باتری خواهد داشت، بلکه رم دستگاه را نیز درگیر خرابی‌های جدی می‌کند.

   - لیوان نوشیدنی خود را در اطراف لپ تاپ قرار ندهید: آب خوردگی مشکل دردسرساز و مهمی برای لپ تاپ هاست. از نوشیدن چای و قهوه هنگام کار با لپ تاپ بپرهیزید. نفوذ مایعات به لپ تاپ می تواند در عرض چند ساعت موجب سوختگی کارت گرافیک شود.

   - از آنتی‌ویروس‌های فعال و اورژینال استفاده کنید: برای محافظت از بعد نرم افزاری رایانه و افزایش طول عمر لپ تاپ، آنتی ویروس فعال و معتبر جایگاه ویژه ای دارد. آنتی ویروسی انتخاب کنید که مقدار زیادی از پردازنده را اشغال نکند تا سرعت لپ تاپ افت نداشته باشد.

   - برای حمل لپ تاپ از کیف مناسب استفاده کنید: افزایش طول عمر لپ تاپ به نحوه ی استفاده از بدنه آن نیز وابسته است. بنابراین کمی هزینه کردن و تهیه یک کیف مناسب و ایمن می‌تواند عمر لپ تاپ را افزایش دهد.

    - از کول پد استفاده کنید: کول پدها یکی از لوازم جانبی لپ تاپ ها هستند که در نقش همکار فن دستگاه کاربرد دارند. خنک کردن لپ تاپ یکی از مباحث اصلی فرآیند نگهداری از لپ تاپ است. بالا رفتن بیش از اندازه ی دمای لپ تاپ در اثر انجام پردازش های بسیار سنگین خیلی ساده باعث خرابی سی پی یو خواهد شد. بنابراین بهتر است استفاده از کول پدهای باکیفیت را جهت افزایش طول عمر لپ تاپ جدی بگیرید.

 - از لپ تاپ در دامان، بالش، ملافه های تخت یا هر سطح دیگری که جامد و صاف هستند استفاده نکنید: با انجام این کار دریچه های فن ها و جریان هوای غیرفعال مسدود شده و  منجر به گرم شدن بیش از حد شود. همچنین توانایی لپ تاپ برای دفع گرما به طور طبیعی هنگامی که روی سطح صاف قرار نگیرد بسیار کاهش می یابد.

پس هنگامی که می خواهید با لپ تاپ خود مشغول کار یا بازی شوید توجه داشته باشید که لپ تاپ را در چه جایی قرار می دهید چرا که اگر به این موضوع توجه نداشته باشید باعث ایجاد مشکل برای لپ تاپ خود خواهید شد.

 

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر