سرقت آیفون پرومکس ، این زوج جوان را داغدار کرد

شاکی پرونده می‌گوید، دقایقی از زورگیری خشن نگذشته بود که همسرم درد شدیدی در شکم خود احساس کرد، سریعا به بیمارستان رفتیم، اما در آنجا مشخص شد فرزندمان را از دست دادیم.
سرقت آیفون پرومکس ، این زوج جوان را داغدار کرد
کد خبر : ۵۹۵۹۸

متهمانی که در جریان زورگیری از یک خانواده باعث سقط جنین یک زن جوان شده بودند، با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شدند.

چندی قبل، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت مراجعه کرد و در طرح شکایت خود گفت: همسرم باردار بود، روز حادثه ما قصد داشتیم تا دختر ۴ ساله خود را به مهدکودک ببریم برای همین تصمیم گرفتیم تا آنجا به صورت خانوادگی پیاده‌روی کنیم؛ در یکی از خیابان‌های تهرانپارس بودیم که ناگهان ۲ مرد جوان با یک موتورسیکلت جلوی پای ما ایستادند و با چاقو به قصد سرقت آیفون ۱۳ پرومکس به من حمله کردند؛ آن‌ها پس از اینکه زخمی‌ام کردند، موفق به سرقت موبایل شدند و سریعا از صحنه جرم گریختند.

شاکی پرونده ادامه داد: دقایقی نگذشته بود که همسرم که شاهد این حادثه بود در خیابان درد شدیدی در شکم خود احساس کرد، سریعا به بیمارستان رفتیم، اما در آنجا مشخص شد جنین همسرم سقط شده است و ما فرزندمان را از دست دادیم.

بدین ترتیب با دستور بازپرس پرونده تیمی از ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت وحشیانه وارد عمل شدند و در نخستین‌گام برای بازبینی دوربین‌های مداربسته پای در صحنه جرم گذاشتند، اما در فیلم‌ها مشخص شد که متهمان پلاک موتورسیکلت و چهره خود را پوشانده بودند.

تیم پلیسی در گام بعدی به سراغ تحقیقات محلی رفت که در این مرحله موفق شدند هویت یکی از متهمان سابقه‌دار را شناسایی کنند؛ در ادامه نیز مشخص شد این فرد زورگیر با همدست خود یک باند حرفه‌ای مجرمانه را تشکیل داده و آن‌ها دست به جرائم زیادی در محله‌های شرق، جنوب و شمال تهران زده‌اند.

ماموران در تجسس‌های بیشتر با اقدامات فنی و اطلاعاتی، پاتوق ۲ نفر از سارقان را در میدان خراسان و خیابان پیروزی شناسایی کردند و متوجه شدند که آن‌ها در یک سال گذشته با ۶ متهم دیگر اقدام به ۲۰۰ فقره سرقت موبایل‌قاپی و زورگیری از مردم کرده‌اند.

تیم پلیسی در مرحله بعد راهی مخفیگاه متهمان شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته، ۲ سارق خشن را در عملیات‌های هماهنگ و جداگانه دستگیر کردند که در ادامه نیز ۶ نفر از اعضای این باند تبهکاری در نقاط مختلف تهران بازداشت شدند.

تحقیقات دقیق‌تر نشان می‌داد، متهمان با پول‌های سرقتی اقدام به خرید اجناس لوکس گرانقیمت از جمله ساعت و تابلوفرش کرده و اقدام به پولشویی با کارت‌های بانکی اقوام درجه یک خود کرده‌اند؛ همچنین تعداد زیادی اموال سرقتی از مخفیگاه این ۸ متهم کشف شد.

متهمان نیز که در جریان تحقیقات و جلسه‌های بازپرسی، منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با شکات و فیلم‌های دوربین مداربسته موجود در صحنه جرم به سرقت‌های متعدد در تهران و تشکیل باند تبهکاری اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان جهت کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار پلیس تهران قرار گرفتند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر