برای جبران عقب ماندگی از بازار طلا از این 3 روش کمک بگیرید

یکی از مهمترین دغدغه های افراد در روزهای پرتلاطم بازار طلا حفظ سرمایه طلایی یا افزایش این سرمایه است. در این مطلب با ما همراه باشید تا 3 روش برای جبران عقب ماندگی از بازار طلا را با شما در میان بگذاریم.
برای جبران عقب ماندگی از بازار طلا از این 3 روش کمک بگیرید
کد خبر : ۵۹۸۵۱

در سناریوهای طلا چه در بحث جهانی و چه در بحث داخلی می توان به نحوی پیش بینی کرد که اصلاح اتفاق بیفتند. ما در این مطلب ۳ روش را به شما آموزش می دهیم که به شما کمک کند که هدفی را محقق کنید.

هدف اصلی این است که به جای اینکه به ارزش ریالی طلا فکر کنیم به ارزش خود طلا فکر کنیم. یعنی به این موضوع فکر کنید، چکار کنیم که مقدار طلا افزایش پیدا کند. هر زمان که موجودی طلای شما بیشتر شود عقب ماندگی جبران میشود.

مثلا الان فکر میکنید از خرید طلای گرمی ۳ میلیون تومان جا ماندید اما با این چند روش که در این مطلب به شما ارائه میشود میتوانید میزان طلای خود (گرم) را مثلا از ۵۰ به ۵۶ گرم بیشتر کنید. این امر وقتی اتفاق بیفتد تمام عقب ماندگی ها نسبت به ارزش ریالی طلا جبران می شود.

مساله اول این است که بپذیریم تمرکز را به جای اینکه بر ارزش ریالی اهداف طلایی بگذاریم روی میزان طلا (بر اساس گرم) تمرکز کنیم.

۱- استفاده از سهمیه هایی که به آن توجه نداشتید

میتوان سهمیه دلار را دریافت کرد. دلار سهمیه ای با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می شود و قیمت دلار در بازار آزاد ۶۰ هزار تومان. میتوان با خرید دلار سهمیه ای و تبدیل آن به دلار آزاد سود خوبی کسب کرد و با آن پول طلا خرید. اینطور یک اهرم کمک کننده را در اختیار خواهید داشت.

۲- استفاده از اهرم وام

سراغ گزینه هایی بروید که به شما امکان گرفتن وام را بدهد. مثلا با طلایی که در دست دارید از بانک کارگشایی وام ریالی اخذ کنید و آن را تبدیل به طلا کنید. یا مثلا با استفاده از پول ریالی خود از بانک های رسالت و مهر اقتصاد ایران با سود ۴% وام ریالی اخذ کرده و آن را تبدیل به طلا کنید.

۳- کمک گرفتن از طلای مصرفی خودتان

اگر بخواهید طلای قسطی برای سرمایه گذاری بخرید به صرفه نیست. اما می توانید طلای مصرفی خود را به سرمایه گذاری تبدیل کنید. یعنی طلای مصرفی خود را به سکه تبدیل کنید و برای طلای مصرفی خود سراغ خرید طلای قسطی بروید.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر