پابند الکترونیک برای چه نوع جرم و مجرمانی است؟

فرمانده فراجا با اشاره به آمادگی پلیس برای چهارشنبه‌سوری اعلام کرد افرادی که در این شب اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران کنند، بازداشت شده و تا پایان تعطیلات نوروزی آزاد نخواهند شد.
پابند الکترونیک برای چه نوع جرم و مجرمانی است؟
کد خبر : ۵۹۹۴۰

سردار احمدرضا رادان در حاشیه رونمایی از طرح پابند الکترونیک که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره تهمیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری گفت: از نظر ما چهارشنبه آخر سال یک موضوع اجتماعی است و اصلا انتظامی نیست، لذا در مرحله اول باید دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به این موضوع توجه کنند. به هرحال هر موضوع اجتماعی یک باید‌ها و نباید‌هایی دارد که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه در شب چهارشنبه‌سوری بزرگتر‌ها و اعضای خانواده باید در کنار کوچکتر‌ها و فرزندان خود باشند، گفت: چهارشنبه‌سوری باید در کوچه‌ها برگزار شود نه معابر اصلی که برای رفت و آمد مشکلی ایجاد نشود. خط قرمز پلیس، ایجاد مزاحمت و بسته شدن خیابان‌ها است و با این موارد برخورد خواهیم کرد. افرادی که برای دیگران در مراسم چهارشنبه سوری ایجاد مزاحمت کنند، بازداشت شده و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود. همچنین اگر خودروی این افراد نیز توقیف شود، خودروی آن‌ها نیز توقیف خواهد شد.

رادان همچنین جزئیاتی بیشتر از نحوه استفاده از پابند‌های الکترونیک را تشریح کرد و گفت: این پابند‌ها تولید داخل هستند و فردی که از آن استفاده کرده باید تا دو سال از این پابند‌ها استفاده کند. همچنین این پابند‌ها قرار است برای افراد دارای فقره محکومیت به دلیل سرقت به بالا مورد استفاده قرار بگیرد. با این پابند‌ها می‌توان در لحظه می‌توان مسیر و گراف حرکتی افراد را رصد کرد.

فرمانده فراجا درباره امکان باز کردن این پابند‌ها نیز گفت: اگر فردی بخواهد این پابند‌ها را جدا کند در مرکز امکان رصد آن وجود دارد و با قوه قضاییه هماهنگ شده است. در صورت جدا کردن این پابند‌ها افراد مجازات خواهند شد.

وی با بیان اینکه این پابند‌ها کاملا ضدآب هستند، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که تا اردیبهشت ماه ۵ هزار سارق با این پابند‌های الکترونیک کنترل شوند. افرادی که زندان هستند هم شامل این طرح می‌شوند و با هماهنگی قوه قضاییه بنا شده تا قبل از رهایی زندان افراد که در این‌گروه هدف قرار می‌گیرند مجهز به پابند الکترونیک شوند.

 
 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر