کنگره آمریکا طرح قانون ممنوعیت «TikTok» را تصویب کرد

اتحاد جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها بر علیه یک اپلیکیشن!

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا چهارشنبه ۲۳ اسفند با اکثریت آرا پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که نرم‌افزار کاربردی به اشتراک‌گذاری ویدیو «تیک‌تاک» را به دلیل ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده مجبور می‌کند تا رابطه خود را با شرکت چینی مالک آن قطع کند.
اتحاد جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها بر علیه یک اپلیکیشن!
کد خبر : ۶۰۱۵۳

در توافقی نادر میان دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات و در میانه چند‌دستگی در واشینگتن، طرح قانون الزام «تیک‌تاک» به قطع ارتباط با شرکت چینی مالک این برنامه با اکثریت آرای ۳۵۲ رای موافق و ۶۵ رای مخالف نمایندگان کنگره تصویب شد.

این قانون تاکنون بزرگترین تهدید برای این اپلیکیشن است که محبوبیت زیادی را در سراسر جهان به دست آورده است، در حالی که نگرانی‌های دولت‌ها و نهاد‌های امنیتی را در مورد مالکیت چینی و تبعیت احتمالی آن از حزب کمونیست در پکن تشدید کرده است.

اپلیکیشن «TikTok» با حدود ۱۷۰ میلیون کاربر در ایالات متحده بسیار محبوب است.

در صورت ارجاع این طرح تصویب شده به کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده ملزم است این قانون را که رسماً «محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های خارجی کنترل شده» عنوان شده است، امضا کند.

هفته گذشته، کمیته‌ای در مجلس نمایندگان ایالات متحده با تمام پنجاه عضو خود به این پیش‌نویس رای داد، که در صورت تصویب شرکت «ByteDance»، مالک «تیک‌تاک»، مجبور به فروش شرکت تابعه خود به دلیل ممنوعیت برنامه کاربردی فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل در ایالات متحده خواهد شد.

نشریه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که کمپین مجدد واشینگتن بر علیه «TikTok» پس از این‌که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه گذشته به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی خود در این اپلیکیشن حساب باز کرده بود و مدیران «تیک تاک» از این جهت اطمینان‌خاطر یافته بودند، برای این شرکت غافلگیرکننده بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر