مصرف چه اندازه کافئین مسمومیت ایجاد می‌کند؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده این محدودیت را هر چیزی بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم تعریف می کند. این معادل چهار یا پنج فنجان قهوه است.
مصرف چه اندازه کافئین مسمومیت ایجاد می‌کند؟
کد خبر : ۶۰۷۴۱

در حالی که میزان تحمل افراد متفاوت است محدودیتی برای میزان کافئین افراد در سیستم خود وجود دارد. لرزش انگشتان و ضربان قلب تند نشانه‌های رایجی هستند که نشان می ‌دهند بیش از حد کافئین مصرف کرده اید. در سناریوهای نادرتر مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به حالتی به نام مسمومیت با کافئین یا مصرف بیش از حد کافئین شود. مسمومیت با کافئین زمانی رخ می دهد که فرد دارای سطوح خطرناکی کافئین در سیستم باشد و طیفی از علائم ناخوشایند و شدید مانند مشکلات تنفسی و تشنج ایجاد می کند. موارد کمی وجود دارد که در آن افراد بر اثر مسمومیت با کافئین جان خود را از دست داده اند.

به گزارش فرارو به نقل از سیتیزن دیجیتال، اگرچه نادر است اما اگر فردی به طور غیر مسئولانه مشروبات الکلی مصرف کند همواره احتمال مسمومیت با کافئین در او وجود دارد. شناخت علائم و عواملی که خطر مصرف بیش از حد کافئین را افزایش می دهد می تواند در وهله نخست به جلوگیری از آن کمک کند.

چه میزان کافئین زیاد است؟

مسمومیت با کافئین چیزی بیش از صرفا سردردی است که از نوشیدن بیش از حد اسپرسو دچار آن می شوید و زمانی رخ می دهد که مقدار کافئین زیادی مصرف کرده باشید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده این محدودیت را هر چیزی بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم تعریف می کند. این معادل چهار یا پنج فنجان قهوه است.  مصرف کمی بیش از 400 میلی گرم کافئین برای کشتن یا آسیب دائمی کسی کافی نیست. بزرگسالان با وضعیت جسمانی معمولی احتمالا با آن سطح از مصرف کافئین احساس اضطراب و تحریک پذیری خواهند داشت. اثرات سمی تر مسمومیت با کافئین زمانی ظاهر می شود که افراد 1200 میلی گرم حدود 12 فنجان قهوه در بدن خود کافئین داشته باشند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر