دستفروشان می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری گفت: با همکاری دولت و مجلس دستفروشی به عنوان یک شغل رسمی محسوب شده و این گروه از جامعه می‌توانند از تسهیلاتی مانند پوشش بیمه استفاده کنند.
دستفروشان می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند
کد خبر : ۶۰۸۲۴

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه ساماندهی دستفروشان به آن توجه شده است، بحث عزت و کرامت این افراد است که این موضوع مورد تاکید شهردار تهران بوده و هست و یکی از خطوط قرمز شهرداری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از بالغ بر ۲۴ هزار واحد صنفی بازدید به عمل آمد و برای نخستین بار این کار با همراهی و مشارکت محیط زیست شهرداری تهران صورت گرفته و در این بخش توانستیم به واحد‌های صنفی آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

بیگی با اشاره به مشاغل سیار و بی‌کانون گفت: در دو سال گذشته شهرداری تهران درگیر این موضوع بوده چرا که این نوع از مشاغل به صورت غیررسمی فعالیت می‌کردند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی دولت و مجلس توانسته‌ایم به این موضوع سروسامانی بدهیم و در حال حاضر در قالب درگاه ملی مجوز، فعالیت مشاغل سیار یا بی‌کانون صادر می‌شود و این افراد می‌توانند از برخی از تسهیلات از جمله بیمه استفاده کنند.

وی افزود: شهرداری تهران نیز بر اساس قوانین و مقررات فضا‌هایی برای عرضه محصولات این گروه از جامعه فراهم کرده است تا این افراد بتوانند تولیدات و محصولات خود را در غرف‌هایی عرضه کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر