۴ بیمار بورگر در مشهد شناسایی شدند

مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی گفت: چهار بیمار بورگر در بازدید از دو مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در مشهد شناسایی شدند.
۴ بیمار بورگر در مشهد شناسایی شدند
کد خبر : ۶۰۸۹۶

بهاره فاضلی اظهار کرد: به همت انجمن حمایت از بیماران بورگر، بازدید میدانی از کمپ ترک اعتیاد بهار زندگی و بانوان مهرآفرین، به جهت اطلاع‌رسانی و معاینه عروقی مددجویان این مراکز انجام شد.

 مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی گفت: این بازدیدها که به دعوت دو مؤسسه نگهداری و کاهش آسیب بانوان و آقایان معتاد که زیر نظر اداره کل بهزیستی خراسان رضوی فعالیت دارد، انجام شد.

وی هدف از این بازدید را بررسی و معاینه مددجویان این مراکز عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها، چهار مورد بیماری بورگر در میان افراد حاضر در این مراکز شناسایی و پس از شرح بیماری و اهمیت ترک سیگار به این بیماران، داروهای لازم شامل گشادکننده عروقی (پلتال)، ضد لخته (آپیکسابان)، و ترک مصرف سیگار (وارنیکلین)، توسط انجمن حمایت از بیماران بورگر تهیه و تحویل آن‌ها شد.

فاضلی یادآور شد: با توجه به ابتلاء ۲ بیمار از ۵۰ مددجو حاضر در کمپ آقایان که در جلسه اطلاع‌رسانی حضور داشتند و شناسایی ۲ مورد بیماری از ۴۵ مددجو در کمپ بانوان، به نظر می‌رسد شیوع بیماری بورگر بیش از میزان مورد انتظار بوده و باید شیوع این بیماری در منطقه خراسان رضوی به‌صورت ویژه بررسی شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر