دلیل مرگ موتورسواران مشخص شد

متأسفانه بخش عمده‌ای از تصادفات فوتی رخ داده در شهر تهران از روز‌های پایانی اسفند تا امروز، به علت عدم توجه راننده به جلو و البته عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می‌شود.
دلیل مرگ موتورسواران مشخص شد
کد خبر : ۶۰۹۹۵

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رکورددار تصادفات فوتی پایتخت در طرح نوروزی بوده است.

سرهنگ فیروز کشیر، در خصوص تصادفات فوتی طرح نوروزی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از تصادفات فوتی رخ داده در شهر تهران از روز‌های پایانی اسفند تا امروز، به علت عدم توجه راننده به جلو و البته عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: با بررسی تصادفات رخ داده در طرح نوروزی پلیس راهور پایتخت شاهد وقوع ۱۱ فقره تصادف فوتی بوده ایم که ۵ فقره تصادف به علت عدم توجه راننده به جلو رخ داده، ۴ فقره تصادف به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، یک تصادف عبور از چراغ قرمز و یک تصادف نیز به دلیل تغییر مسیر ناگهانی اتفاق افتاده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: متأسفانه در میان ۱۱ تصادف فوتی رخ داده از تاریخ ۲۵/‌۱۲/‌۱۴۰۲‬ تا ۰۳/‌۰۱/‌۱۴۰۳‬ سه فقره از تصادفات به موتورسیکلت‌ها مرتبط می‌شد که در این میان عبور از چراغ قرمز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برای راکب موتورسیکلت سوارانی که هر سه در بیمارستان جان خود را از دست داده اند ثبت شده است.

– با رعایت سرعت مطمئنه در شهر تردد کنید.

– استفاده از موبایل عامل اصلی عدم توجه به جلو است که این روز‌ها موجب تصادفات فوتی و جرحی بسیاری می‌شود.

– لطفاً در صورت خستگی و خواب آلودگی در ساعات پایانی شب و پس از مهمانی‌های شبانه نوروز و ماه مبارک رمضان از رانندگی خودداری کنید.

– موتورسواران ضمن استفاده از کلاه ایمنی و سرعت مطمئنه از تردد در تونل‌ها، خطوط ویژه و معابری که برای این کاربران ترافیکی ممنوع است، خودداری نمایند.

– عابرین پیاده در بزرگراه‌های تهران طبق آمار و ارقام پلیس راهور تهران بزرگ جان خود را به دلیل عبور از عرض بزرگراه و عدم استفاده از پل عابر از دست می‌دهند. لطفاً ضمن استفاده از پل عابر پیاده از معابری مانند بزرگراه‌ها که تردد در آن‌ها با مخاطرات بسیار همراه است خودداری کنید.

– عبور از چراغ قرمز عامل بسیاری از تصادفات فوتی موتورسواران است، لطفاً با رعایت قوانین روز‌های زیبای آغازین سال نو را به کام خود و خانواده خود تلخ نکنید.

– عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه محصول سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، سرحال نبودن راننده و…، است. لطفاً با رعایت سرعت مجاز در معابر شهری سلامت به مقصد برسید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر