کبدچرب را با این خوراکی ها درمان کنید

کبد چرب یک بیماری شایع است که در صورت توجه‌ نکردن به آن می‌تواند مشکلات اساسی را برای مبتلایان به وجود آورد.
کبدچرب را با این خوراکی ها درمان کنید
کد خبر : ۶۱۰۵۶

بسیاری از ترکیبات موجود در مواد غذایی وارد کبد شده و در آنجا متابولیزه می‌شوند. در بیماری کبد چرب در زنان و مردان جایگزین‌شدن چربی با سلول‌های اصلی کبدی اتفاق می‌افتد که این امر در نهایت عملکرد کبد را کاهش می‌دهد. بنابراین بسیاری از ترکیبات غذایی یا دارویی در بیمار باید با احتیاط و ملاحظۀ فراوان استفاده شود. اما مواد غذایی خاصی وجود دارند که به‌ ویژه برای افراد مبتلابه کبد چرب مفید هستند:

 
 

چای سبز: این نوع چای منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. چای سبز یک گزینۀ مناسب برای کاهش چربی خون در بیماران مبتلابه اختلالات متابولیک، مانند کبد چرب در زنان است.

گردو: همان طور که پیش‌تر اشاره شد، گردو منبع غنی از چربی امگا ۳ بوده که برای کبد چرب مفید است.

زردچوبه: این ادویه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی فراوانی است که با نام «فلاونوئید» شناخته می‌شوند. یکی از بهترین روش‌های مصرف این ادویه تهیۀ چای زردچوبه است. فلاونوئیدهای موجود در زردچوبه در درمان کبد چرب و کاهش خطر ابتلا به این بیماری مفید هستند.

آووکادو: مقادیر چربی سالم و فیبر موجود در این گیاه باعث کاهش قند خون و استرس اکسیداتیوشده و یکی از پیشنهادهای تغذیه‌ای مهم در افراد مبتلابه دیابت و کبد چرب است. بااین‌حال مصرف آووکادو در افرادی که نارسایی کبدی دارند باید با احتیاط انجام شود.

میوه و سبزیجات: یک رژیم حاوی میوه‌ها و سبزیجات فراوان نقش مهمی در سلامت افراد مبتلابه بیماری‌های متابولیک، مانند کبد چرب، ایفا می‌کند؛به‌خصوص کلم‌ بروکلی به‌ صورت ویژه‌ای به مبتلایان به کبد چرب پیشنهاد شده است.

حبوبات و غلات کامل و مغزها: این مواد دارای خواصی هستند که می‌توانند در مسیر درمان کبد چرب کمک کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر