ورزش خطر بی‌خوابی را کاهش می‌دهد!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، حداقل دو بار در هفته ورزش کردن به طور قابل توجهی خطر بی‌خوابی را کاهش می‌دهد.
ورزش خطر بی‌خوابی را کاهش می‌دهد!
کد خبر : ۶۱۳۶۷

بررسی‌ها نشان داد که افراد فعال از نظر جسمی خطر کم‌تری برای علائم بی‌خوابی دارند و احتمال کم‌تری دارد که برای مدت زمان بسیار کوتاه یا بسیار طولانی بخوابند.

افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند 42 درصد کم‌تر احتمال دارد که در خوابیدن مشکل و 22 درصد کم‌تر احتمال دارد که علائم بی‌خوابی داشته باشند. همچنین کسانی که به ورزش طولانی مدت ادامه م‌ دهند ، 55 درصد بیش‌تر از افرادی که فعال نیستند، به طور طبیعی شش تا هشت ساعت می‌خوابند.

کارشناسان داده‌های مربوط به 4339 نفر را با تقسیم جنسیت 50/50 از 9 کشور اروپایی بررسی کردند.

در ابتدای مطالعه و یک دهه بعد از آن‌ها در مورد عادات ورزشی خود پرسیده شد. همچنین از آن‌ها در مورد هر گونه علائم بی‌خوابی مانند مشکل خوابیدن، خواب ماندن، بیدار شدن خیلی زود و مدت زمان خوابیدن آن‌ها پرسیده شد.

افرادی که حداقل دو بار در هفته ورزش می‌کردند، حداقل یک ساعت در هفته، به عنوان فعال فیزیکی تعیین می‌شدند.

این مطالعه در مجله Bmj Open منتشر شده است.

منبع :
برنا
مجله زندگی
ارسال نظر