مدیریت بحران به پایتخت نشینان برای روز طبیعت هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، گفت: پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور و اتراق در مناطق مورد هشدار بپرهیزند.
مدیریت بحران به پایتخت نشینان برای روز طبیعت هشدار داد
کد خبر : ۶۱۶۱۱

حامد یزدی مهر، عصر شنبه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در نخستین شب از لیالی قدر، اظهار کرد. طبق اعلام سازمان هواشناسی وقوع وزش باد شدید در ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان. و ناپایداری‌های متناوب همرفتی بین ساعات ظهر تا شب یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان تهران پیش بینی شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه منطقه اثر مخاطره، کل استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش بینی شده است. گفت: از شهروندان تهرانی خصوصاً ساکنین مناطق مذکور می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات و داربست‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها هشدار داد. و بیان کرد: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

احتمال خیزش موقت گردوخاک

وی افزود: با توجه به احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد. در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابر‌های همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران. به احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی اشاره کرد. و در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر