تقویت حافظه کوتاه مدت با ۹ روش عجیب و موثر

احتمالا این اتفاق چند بار برای‌تان رخ داده است: شما به دلایلی به اتاق دیگری در خانه می‌روید، اما نمی‌توانید دلیلش را به یاد بیاورید. یا، با کسی دست می‌دهید و قبل از اینکه رهایش کنید، نام او را به یاد نمی‌آورید؛ و بدترین مورد ممکن!
تقویت حافظه کوتاه مدت با ۹ روش عجیب و موثر
کد خبر : ۶۱۶۱۴

احتمالا این اتفاق چند بار برای‌تان رخ داده است: شما به دلایلی به اتاق دیگری در خانه می‌روید، اما نمی‌توانید دلیلش را به یاد بیاورید. یا، با کسی دست می‌دهید و قبل از اینکه رهایش کنید، نام او را به یاد نمی‌آورید؛ و بدترین مورد ممکن! برای خرید به فروشگاه می‌روید و وقتی برمی‌گردید، یادتان می‌آید که کالای اصلی را نخریده‌اید! وای خدای من! اصلا برای خرید همان کالا بود که در وهله اول به فروشگاه رفته بودید. اینجاست که پای تقویت حافظه کوتاه مدت به میان می‌آید. اما چطور و به چه شیوه‌هایی می‌توانند حافظه را بهبود داد؟

علائم ضعف حافظه کوتاه مدت می‌تواند ناشی از مشغله کاری، حواس پرتی و عدم تمرکز باشد. مطمئناً این حالت با افزایش سن بدتر می‌شود، اما افرادی که کار و مشغله زیادی دارند، در هر سنی با فراموشی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ و کارآفرینان مطمئناً در این دسته قرار می‌گیرند!

این روش‌های موثر و البته غیرعادی را امتحان کنید و در عرض چند هفته شاهد بهبودی خواهید بود!

۱. در حین یادگیری آدامس بجوید

شاید بهتر باشد اجازه ورود آدامس به کلاس درس داده شود، زیرا برخی از مطالعات نشان می‌دهند که جویدن آدامس در حین یادگیری، زمان واکنش را دقیق‌تر و بهبود یافته‌تر می‌سازد؛ و به دلایل ناشناخته، فعالیت در هیپوکامپ، ناحیه مهم مغز برای حافظه را افزایش می‌دهد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر