۴ دلیل مهاجرت برخی دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی

مهاجرت دانش آموزان از چند بُعد قابل بررسی است؛ مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد (مدارس استعدادهای درخشان) یکی از ابعاد ماجرای مهاجرت در کشور است و منتقدان جداسازی دانش‌آموزان و آموزش آنها در مدارس متنوع بارها با اشاره به این موضوع و سرمایه‌گذاری بی‌نتیجه کشور برای این گروه، خواستار عدم جداسازی دانش‌آموزان از یکدیگر هستند.
۴ دلیل مهاجرت برخی دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی
کد خبر : ۶۱۶۹۳

سرپرست تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی با اشاره به اینکه کیفیت مهاجرین از کشور بیشتر جنبه نخبگانی دارد، گفت: ناامیدی از بهبود وضعیت یکی از دلایل اصلی مهاجرت است و باید فضای ناامیدی از میان برود.

 رسیدن سن مهاجرت به دوران دانش‌آموزی یکی از نگرانی‌های جدی در سال‌های اخیر است و بر اساس آخرین آمارهای رصدخانه مهاجرت ایران، المپیادی‌ها بـا 37.2 درصـد، مشـمولان بنیـاد نخبگان بـا 25.5 درصـد و رتبه‌های یـک تا هـزار آزمون سراسـری بـا 15.4 درصد بیشـترین درصد افـراد مقیم خـارج از کشور را به خـود اختصـاص داده‌اند.

با این حال مهاجرت دانش آموزان از چند بُعد قابل بررسی است؛ مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد (مدارس استعدادهای درخشان) یکی از ابعاد ماجرای مهاجرت در کشور است و منتقدان جداسازی دانش‌آموزان و آموزش آنها در مدارس متنوع بارها با اشاره به این موضوع و سرمایه‌گذاری بی‌نتیجه کشور برای این گروه، خواستار عدم جداسازی دانش‌آموزان از یکدیگر هستند.

الهام یاوری؛ رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره مهاجرت دانش آموزان مدارس سمپاد پیش از این گفته بود: اینکه برخی از استعدادهای کشور از ایران مهاجرت می‌کنند و دیگر به کشور باز نمی‌گردند، موضوع تأسف آوری است البته ما مأمور پرورش استعدادهای دانش‌آموزان هستیم در حالی که عواملی که در مهاجرت دانش‌آموزان اثرگذار است به بعد از سنین تحصیل آنان مرتبط است؛ به نظر من در دوران دانش‌آموزی چیزی به نام مهاجرت نخبگان نداریم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر