کافور چیست و چه خواصی دارد؟

کافور با اثرات گسترده در علم داروسازی، پزشکی و … کاربردهای فراوانی دارد. از جمله خواص آن می‌توان به مراقبت از مو، بهبود سلامت پوست، بهبود سلامت زنان و مردان و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.
کافور چیست و چه خواصی دارد؟
کد خبر : ۶۱۷۰۱

اگر شناختی در مورد کافور ندارید و نمی‌دانید کافور چیست باید بگوییم کافور ترکیبی طبیعی و دارای خواص ضد التهابی است که عمل ضدعفونی کننده و تسکین دهنده را به عهده دارد. این ماده سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و درد و التهاب را کم می‌کند.

همچنین از این ماده در طب سنتی استفاده‌های فراوانی می‌شود. کافور یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که در چین، ژاپن، تایلند و تایوان به دست می‌آید. این ماده جامد بلوری سفید و بی‌رنگ است و بوی خنکی دارد. کافور برای درمان مشکلات بهداشتی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای شناخت عوارض کافور و همچنین خواص کافور در این مقاله با ما همراه باشید.

کافور چیست؟

به گزارش مثبت سبز، کافور یک ماده شیمیایی جامد بلوری بی‌رنگ و سفید است که بوی خنک و تندی دارد. به خاطر خواص ضد التهابی و آنتی سپتیک می‌تواند در کم کردن درد عضلانی و التهاب مفاصل و آرتریت موثر باشد. تحریک کننده موضعی است و به شکل کرم یا روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر خواص کافور می‌توان به خاصیت ضد قارچی و ضدباکتری‌ آن اشاره کرد. کافور در درمان عفونت‌های قارچی، پوست و مو و باکتریایی و ترشحات بینی نیز موثر است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر