شرایط اخذ حکم تخلیه مستاجر در سال ۱۴۰۳

حکم تخلیه مستاجر، تابع ۳ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۷۶ و قانون مدنی است. موجر، در شرایطی مانند عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر، می‌تواند از وی شکایت کرده و حکم تخلیه مستاجر را از دادگاه یا شورای حل اختلاف درخواست کند.
شرایط اخذ حکم تخلیه مستاجر در سال ۱۴۰۳
کد خبر : ۶۱۷۰۲

عضو مرکز وکلای قوه قضاییه استان البرز گفت: حکم تخلیه خانه می‌تواند در شرایط و موارد مختلفی گرفته شود. این حکم معمولا در زمان‌های مختلفی گرفته می شود، می تواند برای افراد مختلف و شرایط‌های گوناگون، به شکل های متفاوتی نیز باشد.

فاطمه جعفریان افزود: مدت زمانی که حکم تخلیه اعتبار دارد و می توانید از آن استفاده کنید، روش‌هایی که برای گرفتن این حکم می توانید استفاده کنید و یا به طور کلی ویژگی‌های مربوط به حکم تخلیه منزل را باید حتما بشناسید تا بتوانید به شکل بهتر و مناسب تری نیز در مورد این مدل از حکم تخلیه، اطلاعات کسب کنید.

فراموش نکنید که انواع مختلفی از این حکم ها وجود دارند که در جزئیات با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند. اولین نکته و مسئله‌ای که باید به آن بپردازید، این است که حکم تخلیه منزل چیست و چه کاربردی را می‌تواند در نهایت داشته باشد.

به طور کلی حکم تخلیه در واقع مجوزی است که از طرف قانون صادر می شود تا به واسطه آن، موجر بتواند مستاجر را موظف و ملزم به تخلیه ملک مسکونی، تجاری و... کند. ۳ قانون کلی و اصلی می تواند بر روی صادر شدن حکم تخلیه اثر داشته باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر