اگر خروپف می‌کنید این ۱۲ راهکار خانگی را امتحان کنید

عادت به در آغوش گرفتن بالش از فواید فیزیکی‌ای از جمله کاهش آپنه خواب برخوردار است. وجود یک بالش کمک می‌کند تکیه گاهی برای تمام بدن فراهم شود و این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به پهلو خوابیدن را شروع کنید.
اگر خروپف می‌کنید این ۱۲ راهکار خانگی را امتحان کنید
کد خبر : ۶۱۷۲۹

خروپف یا گوت (Gout) یک بیماری التهابی است که به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون و تشکیل بلور‌های اورات در مفاصل ایجاد می‌شود. درمان خروپف شامل مدیریت التهابات حال حاضر، کنترل سطح اسید اوریک در خون، و پیشگیری از حملات متکرره می‌شود.

برای درمان و کنترل خروپف، می‌توانید اقدامات و دارو‌های زیر را در نظر بگیرید:

۱. دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs): این دارو‌ها مانند ایبوپروفن (ibuprofen) و ناپروکسن (naproxen) می‌توانند در کنترل درد و التهابات کمک کنند.

۲. استروئیدها: استفاده از کورتیکواستروئید‌ها مانند پردنیزولن (prednisolone) ممکن است در موارد شدیدتر الزامی باشد.

۳. دارو‌های کنترل سطح اسید اوریک: دارو‌هایی مانند الوپورینول (allopurinol) یا فبوکستات (febuxostat) می‌توانند کمک کنند تا سطح اسید اوریک در خون را کاهش دهند و جلوی حملات خروپف را بگیرند.

۴. دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs): این دارو‌ها مانند کولچیسین (colchicine) می‌توانند به عنوان یک داروی مسکن و ضد التهاب مؤثر باشند.

۵. تغییرات در رژیم غذایی: محدود کردن مصرف مواد غذایی با سطح بالای پورین، مانند گوشت قرمز، دریایی، آلکل، و مواد غذایی حاوی شکر، می‌تواند به کنترل خروپف کمک کند.

۶. مصرف آب: مصرف زیاد آب برای کاهش غلظت اسید اوریک در خون و افزایش دفع آن از بدن مفید است.

۷- از تشک مناسب استفاده کنید از خوابیدن روی تشک‌های خیلی نرم خودداری کنید. در غیراینصورت، لگن و کمرتان در تشک فرو می‌رود و وضعیت ناراحتی پیدا می‌کنید. به جای آن، همیشه از تشک‌های سفتی استفاده کنید که تکیه گاه مناسبی برای انحنای طبیعی ستون فقرات هستند و باعث می‌شوند احساس راحتی کنید. ۸- به پهلو بخوابید

سعی کنید به جای هر حالت دیگری، همیشه به پهلو بخوابید. این کار مانع از تماس پیدا کردن زبان با دیواره‌ی حلق می‌شود.

۹- با صورت رو به پایین بخوابید در این حالت، صورت رو به پایین قرار می‌گیرد، سر به یک سمت می‌چرخد و دست‌ها در زیر یا دور بالش قرار می‌گیرند. به این حالت «سقوط آزاد» هم گفته می‌شود و یکی از مزایای اصلی آن این است که می‌تواند به تسکین آپنه خواب (اختلال وقفه تنفسی در خواب) یا خروپف مزمن کمک کند.

۱۰- اگر به پشت می‌خوابید، بالش خود را تنظیم کنید در صورتی که امکان خوابیدن به پهلو را ندارید و باید به پشت بخوابید، چند بالش زیر سرتان بگذارید تا سر چند سانتیمتری بالاتر از بدن قرار گیرد.

۱۱- تمرین آواز کنید تمرینات آواز می‌توانند با خواب تان معجزه کنند. هر روز به مدت ۲۰ دقیقه تمرین کنید تا عضلات حلق تان قوی شوند، چیزی که می‌تواند به جلوگیری از خروپف کمک کند.

۱۲- سعی کنید چیزی را در آغوش بگیرید آپنه خواب یا همان اختلال وقفه تنسی در خواب، نوعی اختلال خواب است که بر اثر آن تنفس فرد در حین خواب به طور موقت و مکرر قطع می‌شود. این امر باعث می‌شود خواب فرد به طور مرتب مختل شود و به همین دلیل، بی آنکه خود متوجه شود در طی شب دائماً از خواب بیدار می‌شود و درنتیجه، روز بعد را با احساس خستگی و خواب آلودگی سپری می‌کند.

عادت به در آغوش گرفتن بالش از فواید فیزیکی‌ای از جمله کاهش آپنه خواب برخوردار است. وجود یک بالش کمک می‌کند تکیه گاهی برای تمام بدن فراهم شود و این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به پهلو خوابیدن را شروع کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
سلامت
مجله زندگی
ارسال نظر