رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکوم کردن حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق گفت: قطعا ایران پاسخ متناسب را در زمان و مکان مناسب به رژیم صهیونیستی خواهد داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند
کد خبر : ۶۱۷۵۲

وحید جلال‌زاده با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، شهادت تنی چند از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران مستقر در دمشق محضر ملت ایران، مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چنین اقداماتی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در میدان مبارزه با جبهه مقاومت در کرانه باختری و غزه به شکست رسیده است و چنین عملیات‌هایی برای فرافکنی‌هایی و نشانه به بن‌بست رسیدن این رژیم جعلی و نخست وزیر آن نتانیاهو است که به دنبال گسترش منطقه درگیری و طرف‌های درگیر است.

جلال زاده با تاکید بر اینکه قطعا جمهوری اسلامی ایران پاسخ لازم را در زمان و مکان مناسب به رژیم صهیونیستی خواهد داد، تصریح کرد: نکته مهم برخورد مجامع بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل است، زیرا سفارت و کنسولگری کشور‌ها در هر پایتختی از مصونیت برخوردار است. طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی و کنوانسیون وین قطعاً این حمله یک حمله تروریستی است و دولت صهیونیستی در کنار تمامی نقض‌های حقوق بشری و معاهدات بین‌المللی، به این حرکت ضد معاهدات بین‌المللی دست زده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هنوز خون شهدای باقی‌مانده از بیمارستان شفا در غزه خشک نشده است که شاهد نقض دوباره حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهونیستی در پایتخت یک دولت رسمی و به کنسولگری رسمی یک کشور هستیم؛ این تحرکات نشان از به بن‌بست رسیدن نقشه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مبارزه با گروه‌های فلسطینی است و قطعاً ملت ایران انتظار دارند که نیرو‌های نظامی ما عمل متقابل لازم راعلیه این حمله نسبت به رژیم صهیونیستی انجام دهند و انتقام خون مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ما را از رژیم صهیونیستی بگیرند.

جلال‌زاده با تاکید بر ادامه حمایت ایران از گروه‌های فلسطینی، تصریح کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم که در جبهه دفاع از گروه‌های فلسطینی و هر جریانی که بخواهد در مقابل رژیم صهیونیستی اقدام کند، ایستاده‌ایم و از هیچ حمایتی دست برنخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ضمن اشاره به عصبانیت رژیم غاصب صهیونیستی از تصمیمات سران گروه‌های فلسطینی در سفر اخیر خود به ایران، گفت: در سفر اخیر رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران، تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد که گمان می‌کنم رژیم صهیونیستی از عصبانیت تصمیمات متخذه در تهران، دست به این اقدام زده است.

جلال‌زاده تاکید کرد: این حمله یک حرکت کور و تروریستی است و قطعاً جمهوری اسلامی ایران پاسخ متناسب به این اقدام تروریستی را خواهد داد

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر