متا محتوای هوش‌مصنوعی را برچسب می‌زند

شرکت متا اعلام کرد که از این پس همه محتواهای هوش‌مصنوعی دارای برچسب خواهند بود.
متا محتوای هوش‌مصنوعی را برچسب می‌زند
کد خبر : ۶۲۱۷۰

شرکت متا از ماه می‌همه ویدئوها، تصاویر و کلیپ‌های صوتی تولید شده با هوش‌مصنوعی در پلتفرم‌هایش را با برچسب «تولید شده با هوش‌مصنوعی» مشخص می‌کند.

مونیکا بیکرت، نائب رئیس بخش سیاست‌گذاری محتوای متا، در این خصوص گفت: «این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از لحاظ مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آن که محتوا با هوش‌مصنوعی یا ابزار‌های دیگر ابداع شده، برچسب‌های جداگانه و برجسته‌تری را اعمال می‌کند.»

روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پست‌ها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ می‌کند و همزمان اطلاعاتی درباره شیوه تولید آن برای کاربران فراهم می‌کند.

به گفته سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پست‌هایی که در پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و تردز منتشر می‌شوند، اجرا خواهد شد. سرویس‌های دیگر شرکت از جمله واتس اپ و هدست واقعیت مجاز‌ی کوئست مشمول قوانین متفاوتی می‌شوند. هم چنین به گفته وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتوا‌ها به سرعت آغاز می‌کند.

این درحالی است که در نوامبر ۲۰۲۴ میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار می‌شود و کارشناسان درباره احتمال تاثیرگذاری فناوری‌های هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار داده اند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
برنا
مجله زندگی
ارسال نظر