با این دسته از افراد ارتباطتان را قطع کنید

ارتباطات ما بخش مهمی از زندگی ما را دربردارد. علاوه بر اینکه ما روزانه با آدم‌های زیادی سروکار داریم، تاثیرشان در زندگی و حتی خلق و خو و عادت‌های ما انکارناپذیر است.
با این دسته از افراد ارتباطتان را قطع کنید
کد خبر : ۶۲۲۱۴

«خب حذفش کن! بذار آرامش بگیری. کی گفته تا آخر عمر باید تحملش کنی؟»

ارتباطات ما بخش مهمی از زندگی ما را دربردارد. علاوه بر اینکه ما روزانه با آدم‌های زیادی سروکار داریم، تاثیرشان در زندگی و حتی خلق و خو و عادت‌های ما انکارناپذیر است. آدم‌هایی که شاید خودمان متوجه نشویم چقدر می‌توانند ناخودآگاهمان را هم قلقلک بدهند، آسیب بزنند یا نه مفید و مثمرثمر باشند. اما چیزی که اهمیتش خیلی بالاست شناخت افرادی است که می‌توانند ما را بدون آنکه بفهمیم اذیت کنند!

به گزارش راهنماتو، یکی از نشانه‌های دوست داشتن خود این است که بتوانیم آدم‌هایی که اثرات بدی روی ذهن، روان و روحمان می‌گذارند حذف کنیم. حتی اگر توان حذفشان را هم نداریم باید در ارتباط کمتری با آن‌ها قرار بگیریم تا بتوانیم سلامت روانیمان را تامین کنیم.

اما به راستی چه کسانی می‌توانند برای ما مضر باشند؟ با چه افرادی باید ارتباطمان را محدود کنیم؟

کسانی که همیشه شاکی هستند!
حتما زیاد دوروبرتان دارید! افرادی که مرتب به زمین و زمان غر می‌زنند. حتی از باد و آفتاب هم شکایت دارند. دیگر شما تصور کنید اینگونه آدم‌ها در برخورد‌های کاری، احساسی و اجتماعی چقدر می‌توانند گله‌مند باشند! افرادی که همیشه از نظرشان همه چیز بد است و قابل انتقاد! آن‌هایی که نکات مثبت هر اتفاقی را نمی‌بینند و جز منفی‌ها و بدی‌ها و سیا‌هی‌ها به چشمشان نمی‌آید!

دوست من! قبل از اینکه تبدیل به نسخه دو از این افراد بشوی ارتباطتت را با آن‌ها کم کن! بدبینی سرایت عجیب و همه گیری دارد. مدتی که بگذرد به خودت خواهی آمد و متوجه می‌شوی که از همه چیز شاکی هستی! مراقب خودت باش!

کسانی که حق به جانب هستند!
مگر می‌شود همیشه حق با یک عده افراد باشد؟ مگر می‌شود آدمی اشتباه نکند؟! امکان ناپذیر است!

این عده از افراد گمان می‌کنند شایسته‌ترین هستند! تمام چیز‌های خوب مال آنهاست و بدون اینکه تلاشی بکنند و زحمتی بکشند باید بهترین‌ها در خدمتشان باشد!

این دسته آدم‌ها به مرور تو را از رسیدن به خواسته‌هایت بازمی‌دارند، چون به نظرت خواهد رسید که شایستگی نداری! در حرف‌هایشان بویی از تحقیر است و مدتی که بگذرد به خودت خواهی آمد و می‌بینی از عزت نفست خبری نیست!

کسانی که جز اطاعت کردن بلد نیستند!
شاید بگویید این آدم‌ها که ضرری برای بقیه ندارند و به خودشان ظلم می‌کنند! اما واقعیت این نیست! آدم‌هایی که زیادی مطیع هستند درصد بسیاری از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند. هیچ کاری به جز آنچه برایشان تعریف شده انجام نمی‌دهند. بین خطوط حرکت کرده و هیچ اقدام خارج از چارچوب ندارند! مانند یک آدم آهنی که برنامه‌هایش از پیش تعیین شده فقط عمل می‌کنند. هیجان در زندگی این افراد وجود ندارد. از خود هیچ نظر و اراده‌ای ندارند. قانونمند بودن خوب است، اما افرادی که مطیع کامل هستند با قانونمند بودن فرق دارند!

کسانی که فقط دوست دارند در مهمانی باشند!
مهمانی رفتن، دورهمی بودن، کافه و رستوران دیدن، گردش و تفریح کردن بد نیست! اما هر چیزی افراطش مضر است! افرادی که تمام طول هفته را درگیر برنامه درست کردن برای این کار‌ها هستند نمی‌توانند آدم‌های بدون آسیبی باشند. زندگی ترکیبی از استراحت، آرامش، تفریح و کار است! اگر همرنگ آن‌ها نشوی به صورتی به نقد تو خواهند پرداخت که کم کم احساس می‌کنی مشکلات بسیار زیادی داری! حواست به خودت باشد!

کسانی که جز منفی بافی بلد نیستند!
به زمین و زمان شک دارند! اگر کسی محبتی کند به دنبال چیزی می‌گردند تا آن محبت را وارونه جلوه بدهند! برای این دسته از افراد اگر از برنامه‌ها و اهدافت بگویی تمامشان را نابود خواهی کرد! چون در مورد هر کدام یک شکست و یک نقد و یک مانع را برایت مطرح می‌کنند و از هرچه رویا و آرزوست پشیمان خواهی شد! ناامیدی اولین هدیه این افراد به شماست! برای سلامت روان، برای موفقیت، برای حال خوب دور افراد بدبین را خط بکش!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر