گزارش آگهی

قدم به قدم تا تریدر شدن

با افزایش قیمت بیت کوین و رشد روزافزون بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی در حال پیوستن به بازار کریپتو هستند. یکی از دلایل اصلی کاربران ایرانی برای شروع ترید و معامله‌گری در بازار کریپتو، درآمد دلاری است. البته که این مسیر همواره با ریسک‌های فراوان و چالش‌های به‌خصوص همراه است.
قدم به قدم تا تریدر شدن
کد خبر : ۶۲۲۲۶

 یکی از چالش‌هایی که کاربران ایرانی معمولا در ابتدای این مسیر با آن مواجه می‌شوند، یافتن یک صرافی مناسب برای انجام تراکنش‌ها و خرید و فروش رمزارزهاست. از آنجایی که صرافی‌های خارجی معمولا امکانات ویژه‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، کاربران ایرانی به دنبال یافتن بهترین صرافی خارجی هستند تا از آن به عنوان بستری برای معاملات خود استفاده کنند. در این مقاله قدم به قدم به شما خواهیم گفت که برای شروع مسیر معامله‌گری چه باید بکنید و برای یافتن یک صرافی مناسب چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار دهید تا مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

مسیر معامله‌گری

مسیر تبدیل شدن به یک تریدر یا یک سرمایه‌گذار می‌تواند برای هر شخص با توجه به شرایط شخصی، مالی و … متفاوت باشد اما در ابتدای شروع این مسیر، نکات ارزشمندی وجود دارد که با دانستن آن‌ها، فرد می‌تواند یک قدم نسبت به افرادی که دچار آزمون و خطا می‌شوند تا به تجربیات ابتدایی دست یابند جلوتر باشد. برای شروع درست این مسیر به نکات زیر حتما دقت کنید:

آموزش

اولین و ضروری‌ترین اقدام شما قبل از انجام معاملات و ورود به بازار پرریسک ارزهای دیجیتال، آموزش است. برای بالا بردن دانش مالی خود، علاوه بر شرکت در کلاس‌های حضوری توسط معامله‌گران برتر و افراد متخصص در این حوزه، از آموزش‌های رایگان و یا حتی پولی در فضای اینترنت نیز می‌توانید استفاده کنید. دقت داشته باشید که تمامی آموزش‌ها ارزش دیدن ندارند و شما موظفید قبل از انتخاب یک منبع آموزشی، از اعتبار، کیفیت و بازدهی دوره مورد نظر اطمینان حاصل کنید. برای این کار می‌توانید نظر شرکت‌کنندگان قبلی دوره را جویا شوید. همچنین دقت کنید که آیا دوره مورد نظر پشتیبانی و خدمات بعد از خرید محصول را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد یا خیر. این کار به شما کمک می‌کند تا سوالات احتمالی خود را از پشتیبان بپرسید و در صدد رفع آن برآیید.

تمرین

بعد از کسب آگاهی و دانش مالی لازم، ضروری است تا برای معامله‌کردن در بازار آماده شوید. البته باید بدانید قطعا این کار آسانی نیست و برای کسب آمادگی لازم، نیاز است تا مدتی را تمرین کنید.

برای انجام تمرینات، معمولا پیشنهاد می‌شود افراد از ۳ الی ۶ ماه در بازار دمو فعالیت کنند تا تجربه بیشتری به دست آورند. بازار دمو یا «حساب دمو» یک مفهوم مهم در دنیای ترید و سرمایه‌گذاری است. این نوع بازار، یک محیط شبیه به بازار واقعی است که البته معاملات در آن با پول واقعی انجام نمی‌شود. به عبارت دیگر، دمو یک محیط شبیه‌سازی شده است که اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاران و تریدرها بدون ریسک مالی واقعی، تجربه ترید و سرمایه‌گذاری را به دست آورند.

استفاده از بازار یا حساب دمو در آمادگی افراد برای حساب های واقعی نقش به سزایی دارد. برخی از مزایای حساب دمو عبارتند از:

۱. آموزش: افراد می‌توانند بازار و ابزارهای مختلف را بدون هیچ گونه خطر مالی آموزش ببینند.

۲. تست استراتژی: افراد می‌توانند استراتژی‌های مختلف ترید را تست کرده و اثربخشی آن‌ها را بررسی کنند.

۳. ارزیابی عملکرد: با استفاده از بازار دمو، می‌توانید عملکرد خود را در یک محیط بدون ریسک مالی مشاهده کنید.

استراتژی معاملاتی

در نتیجه‌ی مدتی تمرین در حساب دمو، فرد باید یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود تنظیم کند. درواقع استراتژی معاملاتی؛ مجموعه‌ای از قواعد، الگوها و روش‌هایی است که توسط فرد معامله‌گر برای انجام معاملات در بازار مالی تعیین و در بازار واقعی در هنگام معاملات اجرا می‌شود.

استراتژی معاملاتی می‌تواند با توجه به سبک‌های تحلیل متفاوت باشد:

استراتژی مبتنی بر تحلیل تکنیکال: این استراتژی‌ها بر اساس الگوها، شاخص‌های فنی، و نمودارهای قیمتی مانند روندهای قیمت، حجم معاملات، و شاخص‌های معتبر دیگر تعیین می‌شوند.

استراتژی مبتنی بر تحلیل فاندامنتال: این استراتژی‌ها بر اساس الگوها، شاخص‌های فنی، و نمودارهای قیمتی مانند روندهای قیمت، حجم معاملات، و شاخص‌های معتبر دیگر تعیین می‌شوند.

استراتژی مبتنی بر تحلیل تکنو-فاندامنتال: این استراتژی بر اساس ترکیب دو نوع تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تنظیم می‌شود و علاوه بر شاخص‌های فنی و نمودارهای قیمتی، طبق معیارهای اقتصادی و اخبار مهم تعیین می‌شوند.

پس از رسیدن به یک استراتژی معاملاتی، حتما آن را مکتوب کنید و هنگام معامله با توجه به استراتژی خود، به قوانین مربوطه متعهد بمانید. زمانی که به این مرحله رسیدید، تقریبا آماده انجام معاملات هستید و فقط کافیست تا بستری را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.

قدم به قدم تا تریدر شدن

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

انتخاب صرافی برای معامله‌گران در بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع، صرافی‌ها تاثیر مستقیمی بر تجربه و عملکرد معامله‌گران دارند. مواردی که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت هستند عبارتند از:

امنیت و اعتماد: انتخاب یک صرافی امن و معتبر، اطمینان از امنیت دارایی‌های رمزارزی شما و اطلاعات شخصیتان را فراهم می‌کند. معامله‌گران باید از وجود پروتکل‌های امنیتی قوی و استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری برای حفاظت از حساب‌هایشان در صرافی مطمئن شوند.

ننوع رمزارزهای تحت پشتیبانی: معامله‌گران باید از صرافی‌ای استفاده کنند که رمزارزهایی که قصد معامله آن‌ها را دارند، پشتیبانی می‌کند. همچنین، باید به تنوع و تعداد توکن‌های موجود در صرافی توجه کنند تا از امکان معامله با رمزارزهای مختلف بهره‌مند شوند.

هزینه‌ها و کارمزدها: هزینه‌ها و کارمزدهای مربوط به معاملات (مانند کارمزد خرید و فروش، هزینه انتقال وجه، و ...) می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سودآوری معاملات شما داشته باشد. بنابراین، انتخاب یک صرافی با هزینه‌های مناسب برای معاملات بسیار حیاتی است.

پشتیبانی مشتریان: صرافی‌هایی که تیم پشتیبانی خوبی دارند و به سرعت به مشکلات و سوالات معامله‌گران پاسخ می‌دهند، تجربه معامله آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

امکانات: امکانات و ابزارهای گوناگون از جمله ابزارهای تحلیلی می‌توانند به معامله‌گران کمک کنند تا تحلیل دقیق‌تری از بازار داشته باشند و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای معاملات خود اتخاذ کنند.

صرافی ایرانی یا خارجی؟

مورد دیگری که در هنگام انتخاب صرافی باید به آن دقت کنیم، داخلی یا خارجی بودن صرافی است. بسته به ترجیحات هر فرد، انتخاب نوع صرافی می‌تواند متفاوت باشد.

با فعالیت در صرافی‌های ایرانی،‌ بسیاری از نگرانی‌های تحریم، بلوکه شدن حساب و … برای کاربران وجود ندارد اما از طرفی صرافی‌های ایرانی امکانات و ابزارهای کمتری را در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهند. بنابراین ممکن است محیط یک صرافی ایرانی مناسب کار یک معامله‌گر حرفه‌ای نباشد.

در مقابل، صرافی‌های خارجی از اعتبار، نقدینگی بالا و امکانات پیشرفته‌تری برخوردار هستند که استفاده از آن‌ها را برای افراد جذاب می‌سازد. البته باید بدانیم که بسیاری از صرافی‌های مطرح و بزرگ خارجی، به دلیل شرایط تحریم به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کنند و کار با آن‌ها می‌تواند ریسک‌هایی را برای کاربران ایجاد کند. با این وجود، هنوز صرافی‌هایی وجود دارند که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کنند و می‌توانند مقصد خوبی برای انجام معاملات باشند. به‌عنوان مثال، بینگ ایکس به‌عنوان یک نمونه از بهترین صرافی خارجی شناخته می‌شود که کاربران ایرانی زیادی به‌راحتی در آن مشغول به فعالیت هستند.

خلاصه مطلب

قدم‌هایی که یک معامله‌گر برای شروع مسیر معامله‌گری خود برمی‌دارد عبارتند از: آموزش، تمرین، تنظیم یک استراتژی معاملاتی و در پایان انتخاب بستری برای انجام معاملات خود. در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها همان بسترهای معاملاتی هستند که باید از میان تعداد بی‌شمار آن‌ها یکی را برای انجام فعالیت‌های مالی خود انتخاب کنید. صرافی‌ها به دو دسته داخلی (ایرانی)  و خارجی تقسیم می‌شوند که بسته به نیاز هر فرد انتخاب هر یک از آن‌ها متفاوت است. صرافی‌های ایرانی در مقایسه با صرافی‌های خارجی ممکن است امکانات کمتری را ارائه دهند. همین دلیل باعث شده تا کاربران ایرانی در پی یافتن بهترین صرافی خارجی باشند. با وجود تحریم‌های موجود، صرافی بینگ ایکس، هنوز به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند و کاربران ایرانی زیادی دارد. با این حال، برای انتخاب صرافی حتما تحقیقات لازم را انجام داده و بعد از بررسی کامل، تصمیم به انجام فعالیت در صرافی مورد نظر بگیرید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر