راز باارزش‌ترین شکلات جهان چیست؟

To'ak اغلب به عنوان "گران‌ترین شکلات جهان" شناخته می‌شود، که از لحاظ فنی درست است، زیرا تکه‌های شکلات کوچک آن می‌توانند تا ۴۹۰ دلار برای هر ۵۰ گرم به فروش برسند. اما این شرکت معتقد است که صرفاً گران قیمت نامیدن محصول آن، کل داستان To'ak را تعریف نمی‌کند.
راز باارزش‌ترین شکلات جهان چیست؟
کد خبر : ۶۲۳۸۲

شکلات To’ak، ساخته شده از کاکائوی کمیاب Nacional که فقط از ۱۴ مزرعه در دره Piedra de Plata در اکوادور برداشت می‌شود، بدون شک باارزش‌ترین شکلات جهان است.

دنیا پر از شیرینی و خوراکی‌های گران قیمت است، از بستنی با طعم ترافل تا ساندویچ‌های روکش طلا. اما در حالی که بسیاری از آن‌ها صرفا خلاقیت‌های فریبنده‌ای برای جلب توجه هستند، تنها تعداد کمی فراتر از افزودن مواد گران قیمت عجیب و غریب که به سختی بر تجربه خوردن آن‌ها تأثیر می‌گذارد، عمل می‌کنند. برند شکلات اکوادوری To’ak ادعا می‌کند که محصولاتش جزو همین معدود موارد است، اگرچه قضاوت در مورد اینکه آیا قیمت گران‌ترین محصولاتش واقعا توجیه پذیر است، در نهایت به عهده مصرف کننده است.

To’ak اغلب به عنوان “گران‌ترین شکلات جهان” شناخته می‌شود، که از لحاظ فنی درست است، زیرا تکه‌های شکلات کوچک آن می‌توانند تا ۴۹۰ دلار برای هر ۵۰ گرم به فروش برسند. اما این شرکت معتقد است که صرفاً گران قیمت نامیدن محصول آن، کل داستان To’ak را تعریف نمی‌کند.

جری توت، یکی از بنیانگذاران To’ak در وبلاگ شرکت نوشت: “اگر به ما بود، ترجیح می‌دادیم به عنوان باارزش‌ترین شکلات جهان شناخته شویم. قیمت فقط وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است. در نهایت، چیزی که ما واقعاً سعی در ایجاد آن برای جهان داریم، چیزی کاملاً منحصر به فرد و زیبا است، چیزی که فراتر از صرفا یک تکه شکلات گران قیمت است و وارد قلمرو تجربه می‌شود. ”

پس چه چیزی باعث می‌شود To’ak تا این حد خاص باشد که حتی به خرج کردن صد‌ها دلار برای یک تکه شکلات کوچک فکر کنید؟ خب، این فقط یک دلیل نیست، بلکه مجموعه‌ای از عوامل است. اول از همه، این شرکت فقط از بهترین کاکائوی Nacional استفاده می‌کند، گونه‌ای باستانی که در سال ۲۰۰۹ منقرض شده اعلام شد. خوشبختانه، افراد پشت To’ak توانستند برخی از قدیمی‌ترین باغ‌های کاکائو در جهان را در دره Piedra de Plata پیدا کنند که برخی از آن‌ها بعداً با تجزیه و تحلیل DNA، ۱۰۰% کاکائوی Nacional تأیید شدند.

طبق گفته گالاواته، To’ak بالاترین نرخ را در جهان به کشاورزان منتخب کاکائو خود می‌پردازد و این نیز در قیمت محصول نهایی تأثیرگذار است. سپس فرآیند تهیه شکلات وجود دارد. دانه‌های کاکائو به صورت دستی انتخاب می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط بهترین آن‌ها وارد مرحله فرآوری می‌شوند.

To’ak به غیر از قیمت گذاری اش، به خاطر پیشگام بودن در کهنه کردن شکلات شهرت دارد، فرآیندی که الهام گرفته از کهنه کردن نوشیدنی‌های الکلی مانند ویسکی و کنیاک است.

پستی در وبلاگ To’ak توضیح می‌دهد: “هنگامی که ویسکی در بشکه بلوط نگهداری می‌شود، این ترکیبات شیمیایی را از چوب استخراج کرده و آن‌ها را وارد ویسکی می‌کند که طعم و رنگ را منتقل می‌کند. ” هنگام کهنه کردن شکلات در بشکه‌های چوبی، فرآیند مشابهی رخ می‌دهد. حتی به شکل جامد، شکلات یک مزیت جالب در استخراج طعم و عطر از چوب دارد: یعنی روغن‌های جاذب موجود در کاکائو.

To’ak با تعدادی از تکنیک‌های کهنه کردن آزمایش کرده است، قرار دادن شکلات در انواع مختلف بشکه‌ها (کهنه کنیاک، کهنه ویسکی و غیره) و همچنین در ظروف چوبی اکوادور، برای دوره‌های زمانی مختلف (از چند ماه تا هشت سال). این شرکت همچنین شکلات خود را با ترکیبات معطر مانند فلفل کامبوج Kampot، چوب Palo Santo اکوادور یا پرتقال گالاپاگوس مخلوط می‌کند و دائماً در حال آزمایش راه‌های جدید برای بهبود طعم شکلات خود است.

راز طعم منحصر به فرد شکلات To’ak
علاقه‌مندان واقعی شکلات، همواره به دنبال تجربیات جدید و طعم‌های خاص هستند. برند شکلات لوکس اکوادوری To’ak، با رویکردی نوآورانه در فرآیند تولید، محصولاتی منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند.

To’ak از تکنیک‌های مختلف کهنه کردن بهره می‌برد. شکلات‌های این برند در انواع بشکه‌های کهنه‌ی نوشیدنی‌های الکلی مانند کنیاک و ویسکی، و همچنین ظروف چوبی مخصوص اکوادور، برای بازه‌های زمانی متنوع (از چند ماه تا هشت سال) نگهداری می‌شوند. این فرآیند کهنه کردن، به شکلات To’ak طعم و عطری خاص و پیچیده می‌بخشد.

علاوه بر کهنه کردن، To’ak همواره در حال آزمایش و توسعه‌ی طعم‌های جدید است. آن‌ها با ترکیب شکلات با ترکیبات معطر مانند فلفل کامبوجی Kampot، چوب Palo Santo اکوادور و یا پرتقال گالاپاگوس، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مصرف‌کنندگان خلق می‌کنند.

بسته‌بندی هنری و جعبه‌های چوبی دست‌ساز To’ak نیز در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. این شرکت بر این باور است که محصول آن‌ها صرفاً شکلات نیست، بلکه تجربه‌ای لوکس و پیچیده را به مخاطب ارائه می‌دهد. موفقیت جهانی To’ak نشان می‌دهد که عده‌ای حاضرند برای این تجربه، مبالغ قابل توجهی هزینه کنند.

با توجه به قیمت نسبتاً بالای شکلات‌های To’ak (از ۶۰ تا ۴۹۰ دلار برای هر تکه)، بعید است آن‌ها را در قفسه‌ی سوپرمارکت‌های محلی بیابید. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این شکلات خاص، به وب‌سایت رسمی To’ak مراجعه کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر