رانت ۳۴۵ میلیون تومانی در انتظار خریداران این خودرو سایپا

اختلاف قیمت در دسته محصولات اقتصادی سایپا یعنی ساینا S، کوییک S و کوییک GXR تا حدودی کمتر از خودرو‌های رده‌بالاتر این شرکت است و در بیشترین اختلاف قیمتی ممکن به ۱۵۲ میلیون تومان برای خودرو کوییک S می‌رسد.
رانت ۳۴۵ میلیون تومانی در انتظار خریداران این خودرو سایپا
کد خبر : ۶۲۹۴۷

یکی از نکات قابل توجه در این اطلاعیه فروش محصولات سایپا در سال جدید این است که این شرکت با وجود بلاتکلیفی قیمت کارخانه محصولات داخلی در سال جدید، اقدام به برگزاری این طرح فروش کرده بود و پیش‌بینی می‌شود با وجود لغو طرح، اختلاف قیمت فعلی خودرو‌های این شرکت با احتساب نرخ درب کارخانه در سال گذشته بوده و در هفته‌های پیش رو شاهد افزایش قیمت بیشتری خواهیم بود.

رانت ۳۴۵ میلیون تومانی در انتظار خریداران این خودرو سایپا

طبق جدول فوق، اختلاف قیمت در دسته محصولات اقتصادی سایپا یعنی ساینا S، کوییک S و کوییک GXR تا حدودی کمتر از خودرو‌های رده‌بالاتر این شرکت است و در بیشترین اختلاف قیمتی ممکن به ۱۵۲ میلیون تومان برای خودرو کوییک S می‌رسد.

اطلس یکی از جدیدترین محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود که با وجود اعتراضات در مورد سیاست قیمت‌گذاری آن، باز هم تقاضای بسیاری برای این خودرو وجود داشته و اختلاف ۲۰۴ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار دارد. اما شاهین G دنده دستی با رشد عجیبی در بازار همراه بوده است. این محصول در اسفند سال گذشته با نرخ حدودی ۶۶۰ میلیون تومانی در بازار معامله می‌شد که با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، با صعود عجیبی همراه شد و هم‌اکنون با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

این موضوع باعث شده رانت ۳۴۵ میلیون تومانی در انتظار خریداران شاهین باشد. شاهین G اتوماتیک هم نسخه جدید شاهین است که با گیربکس CVT کم‌دردسر در بازار عرضه شده و قیمت معقول‌تری نسبت به دیگر محصولات این شرکت دارد. با این حال باز هم اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این محصول نیز به ۲۳۳ میلیون تومان می‌رسد که در نوع خود رقم زیادی محسوب می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر